Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Karstā laikā jānodrošina droši darba apstākļi

Pienācis karstais vasaras laiks, kad vairums cilvēku cenšas atveldzēties ūdens tuvumā, bet darbs ofisos, ražošanas un dažāda veida pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos neapstājas. Visiem darbiniekiem ir jāpilda savi darba pienākumi arī tad, kad termometrs aiz loga…

Lasīt vairāk...

Kā izvēlēties pareizo vadības stilu?

Vispirms noskaidrosim, kas ir vadības stils. Tas ir paņēmienu kopums, ar kuriem vadītājs iedarbojas uz saviem padotajiem, lai īstenotu izvirzītos mērķus. Tas ietver plānošanu, organizācijas struktūras veidošanu, psiholoģisko klimatu uzņēmumā, personāla politiku, darba samaksas un…

Lasīt vairāk...

Neformālā komunikācija darba laikā

Neformālā komunikācija uzņēmumā ir informācijas apmaiņa, kas plūst brīvi kā upe un tās virzību nevar un arī nevajag kontrolēt. Neformālas sarunas kolektīvā ne tikai uzlabo mikroklimatu uzņēmumā, bet arī veicina informācijas apmaiņu un pat ideju…

Lasīt vairāk...

Sociālo mediju lietošana darbā

Sociālo mediju attīstība ir būtiski mainījusi to, kā mēs sazināmies ne tikai brīvajā laikā, bet arī darbā. Tādi nosaukumi kā “LinkedIn”, “Facebook”, “Twitter”, “Instagram”, “Pinterest” ir kļuvuši par ikdienu. Sociālie mediji uzņēmējdarbībā piedāvā plašas iespējas…

Lasīt vairāk...

Attālinātais darbs. Darba likuma un darba aizsardzības prasības

Straujā pāreja uz iespēju strādāt attālināti nesen ir nostiprināta darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvajos aktos. Attālumam līdz savai darbavietai vairs pat nav nozīmes, jo tehnoloģijas rada iespēju strādāt no jebkuras vietas ne tikai…

Lasīt vairāk...

Mainoties personāla vadībai: līderu ieskats

Personāla vadībai ir izšķiroša loma, palīdzot organizācijām reaģēt uz Covid-19 pandēmiju. Cilvēkresursu pārstāvji sagaida, ka šī ietekme ir paliekoša. Globālajā pandēmijā, darbinieki ir būtiski apdraudēti. Veseli uzņēmumi pēkšņi strādā no mājām un birojos ir tukšums….

Lasīt vairāk...

Kā stiprināt komandas garu?

Komandas gara nozīme ir īpaši aktualizējusies tieši beidzamajā laikā, kad daudzi uzņēmumi strādā attālināti un vienīgā iespēja darbiniekiem satikties ir virtuālās sapulces. Darba devējiem liels izaicinājums ir attālināti noturēt kolektīvu saliedētu. Kādus paņēmienus var izmantot,…

Lasīt vairāk...

Jaunāko paaudžu vērtību un ideālu izpratne

Jaunāko paaudžu vērtību un ideālu izpratne var palīdzēt darba devējiem konkurēt sarežģītajā darba tirgū Mileniāļi un Z paaudzes pārstāvji sasniedza pilngadību laikā, kad sociālie mediji sniedza viņiem iespēju dalīties ar savu viedokli, ietekmēt un apšaubīt…

Lasīt vairāk...

Sanāksmes hibrīda darba laikā

Šķiet, nupat tikai esam iemācījušies bez lieka stresa izmantot attālināto sanāksmju veidošanas rīkus un to piedāvātās iespējas. Taču, līdz ar aktīvāku darbinieku atgriešanos birojos, ļoti iespējams, arvien biežāk saskarsimies ar šobrīd mazāk izplatītām – hibrīda…

Lasīt vairāk...

10 ieteikumi, kā uzlabot darba kandidātu pieredzi

Lai arī oficiāli nav tādas definīcijas kā kandidātu pieredze, ar to tiek saprasts process, kas sevī ietver pieteikumu caurskatīšanu, intervijas, darbā pieņemšanas procesu, atsauksmes un atgriezenisko saiti, darbinieka noturēšanas radītājus un ieteikumus. Jautājums par kandidātu…

Lasīt vairāk...

Kā uzņēmumiem rūpēties par darbinieku profesionālo un personīgo izaugsmi?

Laikā, kad cīņa par darbiniekiem dažādās nozarēs ir kļuvusi jo īpaši sīva, darbinieki no saviem darba devējiem papildus algai sagaida arī citus labumus. Viens no tādiem ir apmācības ne tikai profesionālai, bet arī personīgai izaugsmei….

Lasīt vairāk...

Tīklošanas prasmes personāla vadībā.

Viena no nozīmīgākajām prasmēm, kas personāla vadītājiem un speciālistiem nepieciešama efektīvam darba procesam, ir tīklošanās prasme. Kas ir tīklošana? Kā šīs prasmes izmantot reālajā darba vidē? Padomos dalās Inga Daliba. Personāla vadītājam un speciālistam savā…

Lasīt vairāk...