Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Kas notiek, ja vadītājs maina savus lēmumus/domas ļoti bieži? Kas notiek, ja nemaina?

“Kas notiek, ja vadītājs maina savus lēmumus/domas ļoti bieži? Kas notiek, ja nemaina? Un kā lēmumu pieņemšanas un / vai maiņas procesu padarīt caurspīdīgu un saprotamu visām pusēm, lai tas nerada liekās emocijas un stresu,…

Lasīt vairāk...

Komandas attīstības posmi

Kā veidojas komanda un kas jāņem vērā? Reiz dzīvoja viens kolektīvs un viss bija labi, bet tad kādu diena bija strīds un vairs nekas nebija labi…. Tā varētu sākt ļoti daudzus stāstus par komandām un…

Lasīt vairāk...

Kā uzņēmumā rūpēties ar darbinieku emocionālo veselību?

Pēdējā laikā darba intervijās arvien biežāk jaunie potenciālie darbinieki sāk uzdot jautājumu: kā jūs uzņēmumā rūpējaties ar darbinieku emocionālo veselību? Kādas ir mūsdienu tendences, lai darbinieks darbā justos komfortabli? Elastīgs darba laiks? Veselības apdrošināšana, kurā…

Lasīt vairāk...

„Pakārt nedrīkst atbrīvot” – jeb zivs pūst no galvas

Pakārt nedrīkst atbrīvot – vispārzināma patiesība par komata ievietošanas nozīmīgumu. Komats būtiski maina teikuma jēgu un sekas. Ar to gribēju ilustrēt to lielo nozīmi, kāda piešķirama pareizai izpratnei par iekšējo komunikāciju uzņēmumā. Tāpat kā komata…

Lasīt vairāk...

Taisnīga darbinieku bonusu sistēma

Ļoti bieži darbinieki darba devēja attieksmi pret sevi sajūt dažādos ikdienas procesos, taču tikpat svarīgi ir darbinieku labsajūtu nodrošināt, piešķirot dažādus bonusu. Kā to darīt taisnīgi un caurskatāmi, lai piešķirtie labumi un to nosacījumi būtu…

Lasīt vairāk...

5 ieguvumi kā pusdienu maltīte uzlabo attiecības starp darba devēju un darbinieku.

Uzsaukt vai daļēji apmaksāt pusdienas ikdienas darba gaitās savam kolektīvam nu jau ir daudzu uzņēmumu un to vadības paradumu sastāvdaļa. Iespējams, tas var šķist sīkums, taču mūsdienu darba devējiem nevajadzētu aizmirst par priekšrocībām, ko sniedz…

Lasīt vairāk...

Uzņēmuma reputācijas veidošanas svarīgie sīkumi

Ja divi uzņēmumi piedāvā preci par līdzīgu cenu un ar līdzīgiem piegādes nosacījumiem, kuram zvanīsiet pirmajam? Mūsdienās, kad konkurentu piedāvājums ir pāris klikšķu attālumā, uzņēmuma reputācija kļuvusi izšķiroši svarīga. Bet kas tad ir šī bieži…

Lasīt vairāk...

Sekmīga pienākumu deleģēšana

Pasaules ekonomikas okeānu pāršalkusī pandēmijas vētra ir jūtama ikvienā uzņēmumā, kad mainījušies darba apjomi, notikušas darbinieku skaita izmaiņas un pat uzņēmumu restrukturizācijas. Ir aktualizējies arī jautājums par pienākumu pārdali un deleģēšanu. Definīcija: “Pienākumu deleģēšana ir…

Lasīt vairāk...

Kā apgūt darba devēja zīmola stāstniecības mākslu

Spēcīgs darba devēja zīmols ir svarīgs jebkuras talantu piesaistes stratēģijas elements Veidojot tādu sava uzņēmuma tēlu, kas atspoguļo to kā ļoti vēlamu darba vietu, un papildinot to vēl ar spēcīgu kandidātu pieredzes stāstiem, jūs varēsit…

Lasīt vairāk...

Darbinieku darbā ievadīšana — ignorējiet šīs 5 lietas un jums noteikti neizdosies

Es strādāju ar “C” līmeņa vadītājiem jau vairāk nekā 20 gadus, un varu teikt, ka, ja vissvarīgākais ir pareiza darbinieku atlase, tad otrajā vietā ir darbinieku darbā ievadīšana. Tas ir atkarīgs no amata, taču var…

Lasīt vairāk...

Lielā iespēja

Ja es runāju par “lielo aiziešanu” un pastāvīgajām darba devēju zīmolveides problēmām, ir tikai godīgi runāt arī par “lielo iespēju”. Es nevēlētos, lai jūs domājat, ka mūsdienās profesionālajā ceļā ir tikai grūtības. Katrs šķērslis patiesībā…

Lasīt vairāk...

Smalkā motivēšanas māksla

Kā motivēt darbiniekus? Šis jautājums ir darba devēju locīts jau kopš uzņēmējdarbības pirmsākumiem. Un atbildes uz to nav būtiski mainījušās. Parasti pirmais, kas nāk prātā, ir slavenā Ābrahama Harolda Maslova (Abraham Harold Maslow) vajadzību hierarhijas…

Lasīt vairāk...