Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Virtuālā personāla atlase kļūst par “Jauno realitāti”!

“Jaunā realitāte” ir izaicinājums personāla atlasē strādājošajiem! Tas, kā reaģēsiet, noteiks Jūsu nākotnes kursu, un varat būt droši, ka personāla atlases ārpakalpojumu sniedzēji Jūs jau vēro! Covid-19 un tā ietekme uz darba vidi nozīmē to,…

Lasīt vairāk...

Exit poll intervijas

Ir gadījumi, kad uzņēmumam ar darbinieku neizveidojas veiksmīga sadarbība. Tas var notikt dažādu iemeslu dēļ, piemēram, darbinieks neredz izaugsmi uzņēmumā, neapmierina samaksas lielums, nav iespējams iegūt paaugstinājumu, netiek novērtēti sasniegumi, pārāk liela darba slodze, kā…

Lasīt vairāk...

Vidējais darbinieks strādā tikai nelielu daļu no 8 stundu darba dienas

Ierastā astoņu stundu darba diena nebalstās uz maksimālo stundu skaitu, kuras cilvēks spēj koncentrēties. Patiesību sakot, tam gandrīz vispār nav nekāda sakara ar darbu, ko darām mūsdienās. Šāda darba laika saknes meklējamas nevis informācijas laikmetā,…

Lasīt vairāk...

Kā veiksmīgi ievadīt jaunos kolēģus darbā attālināti?

Ar jauno darbinieku onbordinga pieredzi attālinātā režīmā dalās “Visma” programmatūras izstrādes vadītājs Edmunds Ķikuts un komandas vadītāja Elīna Kokoreviča. Šis laiks nesis ne vienu vien izaicinājumu darba organizēšanai attālināti. Turklāt tas licis nostiprināt prasmes arī…

Lasīt vairāk...

Ko jaunu personālvadībai nesīs 2021. gads?

LPVA valdes priekšsēdētājas Evas Selgas prognoze personālvadības nozarei 2021. gadam Mēs esam pārdzīvojuši ļoti interesantu 2020. gadu. Esam ieguvuši vērtīgu pieredzi gan sev, gan kā valsts. Mums ir bijusi iespēja paskatīties uz sevi, kā izskatāmies…

Lasīt vairāk...

Baiba Zūzena: Kā būt labam vadītājam krīzē?

  Biznesā izaicinājumi ir ikdiena. Uzņēmējdarbībā var piedzīvot gan “parastās” krīzes, kas saistītas ar uzņēmuma darbības iekšējiem riskiem, piemēram, izejvielu piegādes aizkavēšanās, klienti nesamaksā laikā, saplīst svarīga iekārta. Tāpat gana daudz ir “parasto” ārējo risku,…

Lasīt vairāk...

Kāda būs biroju telpu nākotne Covid- 19 pandēmijas iespaidā?

Šī gada martā mūsu visu dzīves un ikdienas gaitas negaidīti un neatgriezeniski mainījās. Pēc ierobežojumu un drošības prasību ieviešanas mēs vairs nevaram ceļot, tikties, strādāt, iepirkties un socializēties kā bijām raduši to darīt iepriekš. Covid-19…

Lasīt vairāk...

Darbs attālināti – kādu digitālo platformu izvēlēties?

Vēl tikai pirms gada moderns birojs skaitījās tāds, kurā pēc vajadzības varēja strādāt attālināti jeb tā dēvētais “remote friendly” birojs. Darbs attālināti bija iespējams, taču bija izplatīts lielākoties tikai atsevišķās nozarēs. Covid-19 pandēmijas ietekmē esam…

Lasīt vairāk...

Personāla iesaiste un produktivitāte: 2019. gada pētījums

Bieži ir dzirdētas diskusijas – varbūt labāk ir strādāt ar mazāku darbinieku skaitu uz laiku, bet meklēt tomēr tādus kolēģus, kuriem varētu izveidoties spēcīga iesaiste uzņēmumā, nevis paturēt darbiniekus komandā tādus, kādi tie ir (tai…

Lasīt vairāk...

Pandēmija liks izvērtēt kapitālisma “svētās govis”

Pasaules Ekonomikas foruma dibinātāja viedoklis. Vienīgā pieņemamā atbilde uz šādu krīzi ir mūsu ekonomiku, politikas un sabiedrību “lielā pārstartēšana”. Šis ir īstais brīdis, kad ar citām acīm paskatīties uz pirmspandēmijas sistēmas “svētajām govīm”, bet vienlaikus…

Lasīt vairāk...

Attālināts darbs – ieguvums gan uzņēmumam, gan darbiniekiem

Martā, aprīlī un maijā, kad Covid-19 dēļ vairākums uzņēmumu un iestāžu pārgāja uz attālinātu darbu, izskanēja ne viens vien ambiciozs paziņojums, ka darbinieki vairs nekad neatgriezīsies ofisos, bet klientu apkalpošana turpmāk notiks tikai tiešsaistē. Vēloties…

Lasīt vairāk...

Deleģēt pilnvaras — vai tas nozīmē uzticēties?

Deleģēšana ir viena no svarīgākajām vadītāja iemaņām, un kā lielākā daļa vadītāju, iespējams, tu esi izlaidis nodarbību, kurā visas šīs iemaņas tika trenētas. Iespējams, tu cīnies, lai varētu visu kontrolēt, nelokāmi ticot (tu maldies), ka…

Lasīt vairāk...