Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Nākotnes paredzēšana ar scenāriju metodi

Pagājušājā gadā es piedalījos Masschussets Institute of Technology mācībās, kurās profesors Lawrence Susskind [1] iepazīstināja dalībniekus ar scenāriju metodi, lai veicinātu dialoga veidošanu starp dažādām iesaistītajām pusēm, kam jāvienojas par kopēju attīstītības stratēģiju nākotnei. Šāda…

Lasīt vairāk...

Kā darbinieki vērtē savu darba slodzi?

Darbinieku apmierinātība un labsajūta darba vidē ir viens no aktuālajiem jautājumiem ikvienā darba vietā. Tas, cik labi darbinieks jūtas savā darba vietā, lielā mērā ietekmē to, cik produktīvs būs darbinieks, cik efektīvi tiks izmantotas darba…

Lasīt vairāk...

Vai ar “labumu grozu” vien var piesaistīt darbiniekus?

Darbinieku labumi noteikti ir būtisks instruments darbinieku noturēšanā un snieguma uzlabošanā. No tā ieguvējs var būt ne tikai darbinieks, bet arī uzņēmums. Darbinieku labumu paketēm jābūt rūpīgi izstrādātām un saistītām ar darbinieku sniegumu, ar laiku,…

Lasīt vairāk...

Ko vērtēt darbinieka atlases procesā un kāpēc?

Personāla atlases procesa efektivitāte tieši ietekmē uzņēmuma rezultātus, saka Marita Alaveli, pirmās Igaunijā izstrādātās personāla atlases programmatūras uzņēmuma Recrur.lv dibinātāja un izpilddirektore. Ļoti bieži uzņēmumos un organizācijās tiek vērtētas darbības, kas tieši ietekmē izvirzītos mērķus…

Lasīt vairāk...

Komanda bez vadītāja. Mīts, realitāte vai mērķis?

Mēs visi esam dzirdējuši par pasaulslaveniem vadītājiem un viņu nozīmi komandas veidošanā.. Vai patiešām ir iespējams izveidot efektīvu komandu bez izteikta vadītāja? Kosmoss vai nē? Tad par šo kosmosu arī parunāsim! 🙂 Sākšu stāstu par…

Lasīt vairāk...

Vai darbinieks paliks arī pēc pārbaudes laika?

Pārbaudes laiks ir darba devēja un jaunā darbinieka iepazīšanās laiks, kad notiek abpusēja vērtēšana – darbinieks vērtē savu jauno darba devēju, darba apstākļus un kolēģus, bet darba devējs cenšas saprast, vai ir pieņēmis darbā atbilstošāko…

Lasīt vairāk...

Par atomstacijām, krīzēm, un ko no tām mācīties

Jau iepriekš rakstīju par to, kā krīžu situācijas var apdraudēt organizācijas, kādas sekas tās var izraisīt un ko darīt, lai no tām izvairītos. Šoreiz papildināsim to ar galveno krīžu kategoriju uzskaitījumu, kuras, manuprāt, paplašina mūsu…

Lasīt vairāk...

Ko dāvināt darbiniekiem?

Uzzini, kā uzņēmumi saviem darbiniekiem var pasniegt dāvanu (bonusu), kas neapliekas ar algas nodokli. Izvēloties Ziemassvētku dāvanu darbiniekiem, ir labi to darīt, domājot, ko ar šo dāvanu vēlamies saviem darbiniekiem pateikt un kādas sajūtas vai…

Lasīt vairāk...

Iemesli, kāpēc uzņēmumiem ir jārīko korporatīvie pasākumi

Par korporatīvo jeb team building pasākumu nozīmi tiek runāts jau sen. Uzņēmumos visā pasaulē tie tiek uzskatīti par būtisku iekšējās vides uzlabošanas faktoru. Kādu vēl nozīmi sniedz korporatīvie pasākumi? Kādēļ ir vērts tos rīkot neatkarīgi…

Lasīt vairāk...

Intervija ar Sandu Bergmani-Behmani, airBaltic biznesa partneri personālvadības un labbūtības jautājumos

Sanda, pastāsti, lūdzu, kad darbinieku labbūtības jautājumi nokļuva Tavā darbakārtībā! Starptautiskā līmenī jautājums par aviācijas darbinieku psihoemocionālo veselību aktualizējās pēc “Germanwings” aviokatastrofas 2015. gadā. Dažus gadus vēlāk Eiropas Aviācijas drošības aģentūra nāca klajā ar regulējumu,…

Lasīt vairāk...

Kā uzlabot darbā ievadīšanas procesu?

Nav noslēpums, ka labu darbinieku trūkst, tāpēc uzņēmumiem ir ļoti svarīgi, lai darbinieki vēlētos palikt strādāt tieši viņu uzņēmumā. Onboarding procesi šobrīd ir viena no aktuālākajām tēmām dažādu organizāciju vidū, jo mēs esam kandidātiem labvēlīgā…

Lasīt vairāk...

Vai viens izmērs der visiem? Jeb, cik dažāda tomēr var būt pārmaiņu komunikācija!

Itin bieži lasām un dzirdām jēdzienu “pārmaiņu komunikācija”. Tā vispārējais lietojums var radīt maldīgu priekšstatu, ka pārmaiņu komunikācijai ir viens algoritms, ko apgūstot, vienādi var likt lietā visās pārmaiņu situācijās. Taču tā nebūt nav. Vēl…

Lasīt vairāk...