Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Kā saņemt ES finansējumu uzņēmuma procesu digitalizācijai?

Eiropas Savienība ir nodevusi ievērojamus resursus digitālās pārveides atbalstam dalībvalstīm, t.sk. Latvijai. Finansējums ir liels, tādēļ šobrīd ļoti aktuāla ir tēma – kā šo atbalstu izmantot procesu digitalizācijai, tādējādi uzlabojot organizāciju efektivitāti un kopumā palielinot…

Lasīt vairāk...

Normāli? Nē, tas ir centrālās tendences efekts!

“Normāli…” šo vārdu bieži dzirdam ikdienā – darbā, mājās vai sarunās ar draugiem. Universāla atbilde uz gandrīz jebko: “Kā tev gāja darbā?” Normāli. “Kāda bija filma?” Normāla. “Vai kafija bija laba?” Atkal – normāli. Taču…

Lasīt vairāk...

Apstiprinājuma aizspriedums: kā tas ietekmē vadītāja un komandas lēmumus

Confirmation bias jeb apstiprinājuma aizspriedums ir cilvēka tendence meklēt, interpretēt un atcerēties informāciju tā, lai tā atbilstu viņa jau esošajiem uzskatiem un pārliecībām. Tas kā neapzināta informācijas atlase, ignorējot vai noraidot datus, kas ir pretrunā…

Lasīt vairāk...

Kas ir noturēšanas intervija un kādēļ ir vērts to ieviest (II daļa)

Darba devējs atviegloti nopūšas, kad izdodas noturēt savu labāko darbinieku, kuru pārvilināt mēģinājis, piemēram, konkurējošs uzņēmums. Uzvara – darbinieks paliek! Taču – vai esat viņam pavaicājuši, kāpēc viņš paliek? Lielos vilcienos – tas ir stāsts…

Lasīt vairāk...

Kas ir noturēšanas intervija un kādēļ ir vērts to ieviest (I daļa)

Darba devējs atviegloti nopūšas, kad izdodas noturēt savu labāko darbinieku, kuru pārvilināt mēģinājis, piemēram, konkurējošs uzņēmums. Uzvara – darbinieks paliek! Taču – vai esat viņam pavaicājuši, kāpēc viņš paliek? Lielos vilcienos – tas ir stāsts…

Lasīt vairāk...

Pigmaleona efekts: kā vadītāju gaidas ietekmē darbinieku sniegumu

Vai esi dzirdējis par Pigmaleona efektu? Šis psiholoģiskais fenomens saka, ka cilvēki attaisno uz viņiem uzliktās cerības, pie tam neatkarīgi no tā, vai tās ir augstas vai zemas. Kā lai pasaka? Pavisam vienkāršoti – ja…

Lasīt vairāk...

Atbrīvošanās no administratīvā sloga: kā vadīt HR ar stratēģisku pieeju

HR (personāla vadība) veicina uzņēmuma izaugsmi un panākumus, veidojot kultūru, attīstot talantus un risinot darbinieku ikdienas izaicinājumus. Taču bieži HR vadītāji iestrēgst papīru kalnos – līgumu, atbilstības un dokumentu pārvaldība aizņem tik daudz laika, ka…

Lasīt vairāk...

Kā uzņēmumā veidot tādu darba vidi, lai mūsu talantīgie darbinieki novērtētu pieredzi un gribētu palikt uzņēmumā.

Uzņēmumi pēdējos gados ir ieviesuši vai noslīpējuši līdz pilnībai dažādas labumu programmas, izstrādājuši sarežģītus vai, gluži pretēji, vienkāršus algas paaugstinājuma principus. Un tiek mācīti ne tikai augstākā līmeņa vadītāji, bet arvien biežāk arī citi vadītāji…

Lasīt vairāk...

Dažādas darbinieku prasmes – mūsdienu nepieciešamība

Pēdējos gados uzņēmumu darba vide ir ievērojami mainījusies. Viens no lielākajiem izaicinājumiem gan darbiniekiem, gan vadītājiem ir pielāgošanās šīm pārmaiņām. Strauji attīstās tehnoloģijas, palielinās konkurence, mainās darba prasības un pieaug nepieciešamība ne tikai pēc specializētām…

Lasīt vairāk...

Darbinieku sensorās atšķirības: iekļaujošas darba vides veidošanai

Sensorā uztvere jeb tas, kā mēs uztveram apkārtējo vidi caur savām maņām, ir individuāla katram cilvēkam. Šīs uztveres atšķirības var izpausties dažādos veidos – no reakcijas uz gaismu un trokšņiem līdz taktilajām sajūtām un telpas…

Lasīt vairāk...

Darbinieka rīcība sociālajos tīklos pārkāpj robežas – kā rīkoties?

Sociālie tīkli var tikt izmantoti ne vien privātajām, bet arī darba vajadzībām. Ja darbinieka rīcību uzņēmuma sociālo tīklu kontos var ierobežot darba devējs, tad darbinieka privātos kontus – īsti nevar. Tomēr, kā rīkoties, ja darbinieks…

Lasīt vairāk...

Darbinieku pārvilināšana

Darbinieku pārvilināšana ir aktuāla tēma daudzos uzņēmumos, it īpaši, kad talantīgi darbinieki kļūst arvien pieprasītāki. Straujā attīstība lielajās pilsētās, labāka infrastruktūra, un karjeras iespējas bieži vien piesaista darbiniekus no reģioniem, savukārt pandēmija un attālināta darba…

Lasīt vairāk...