Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Kā apgūt darba devēja zīmola stāstniecības mākslu

Spēcīgs darba devēja zīmols ir svarīgs jebkuras talantu piesaistes stratēģijas elements Veidojot tādu sava uzņēmuma tēlu, kas atspoguļo to kā ļoti vēlamu darba vietu, un papildinot to vēl ar spēcīgu kandidātu pieredzes stāstiem, jūs varēsit…

Lasīt vairāk...

Darbinieku darbā ievadīšana — ignorējiet šīs 5 lietas un jums noteikti neizdosies

Es strādāju ar “C” līmeņa vadītājiem jau vairāk nekā 20 gadus, un varu teikt, ka, ja vissvarīgākais ir pareiza darbinieku atlase, tad otrajā vietā ir darbinieku darbā ievadīšana. Tas ir atkarīgs no amata, taču var…

Lasīt vairāk...

Lielā iespēja

Ja es runāju par “lielo aiziešanu” un pastāvīgajām darba devēju zīmolveides problēmām, ir tikai godīgi runāt arī par “lielo iespēju”. Es nevēlētos, lai jūs domājat, ka mūsdienās profesionālajā ceļā ir tikai grūtības. Katrs šķērslis patiesībā…

Lasīt vairāk...

Smalkā motivēšanas māksla

Kā motivēt darbiniekus? Šis jautājums ir darba devēju locīts jau kopš uzņēmējdarbības pirmsākumiem. Un atbildes uz to nav būtiski mainījušās. Parasti pirmais, kas nāk prātā, ir slavenā Ābrahama Harolda Maslova (Abraham Harold Maslow) vajadzību hierarhijas…

Lasīt vairāk...

Karstā laikā jānodrošina droši darba apstākļi

Pienācis karstais vasaras laiks, kad vairums cilvēku cenšas atveldzēties ūdens tuvumā, bet darbs ofisos, ražošanas un dažāda veida pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos neapstājas. Visiem darbiniekiem ir jāpilda savi darba pienākumi arī tad, kad termometrs aiz loga…

Lasīt vairāk...

Kā izvēlēties pareizo vadības stilu?

Vispirms noskaidrosim, kas ir vadības stils. Tas ir paņēmienu kopums, ar kuriem vadītājs iedarbojas uz saviem padotajiem, lai īstenotu izvirzītos mērķus. Tas ietver plānošanu, organizācijas struktūras veidošanu, psiholoģisko klimatu uzņēmumā, personāla politiku, darba samaksas un…

Lasīt vairāk...

Neformālā komunikācija darba laikā

Neformālā komunikācija uzņēmumā ir informācijas apmaiņa, kas plūst brīvi kā upe un tās virzību nevar un arī nevajag kontrolēt. Neformālas sarunas kolektīvā ne tikai uzlabo mikroklimatu uzņēmumā, bet arī veicina informācijas apmaiņu un pat ideju…

Lasīt vairāk...

Sociālo mediju lietošana darbā

Sociālo mediju attīstība ir būtiski mainījusi to, kā mēs sazināmies ne tikai brīvajā laikā, bet arī darbā. Tādi nosaukumi kā “LinkedIn”, “Facebook”, “Twitter”, “Instagram”, “Pinterest” ir kļuvuši par ikdienu. Sociālie mediji uzņēmējdarbībā piedāvā plašas iespējas…

Lasīt vairāk...

Attālinātais darbs. Darba likuma un darba aizsardzības prasības

Straujā pāreja uz iespēju strādāt attālināti nesen ir nostiprināta darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvajos aktos. Attālumam līdz savai darbavietai vairs pat nav nozīmes, jo tehnoloģijas rada iespēju strādāt no jebkuras vietas ne tikai…

Lasīt vairāk...

Mainoties personāla vadībai: līderu ieskats

Personāla vadībai ir izšķiroša loma, palīdzot organizācijām reaģēt uz Covid-19 pandēmiju. Cilvēkresursu pārstāvji sagaida, ka šī ietekme ir paliekoša. Globālajā pandēmijā, darbinieki ir būtiski apdraudēti. Veseli uzņēmumi pēkšņi strādā no mājām un birojos ir tukšums….

Lasīt vairāk...

Kā stiprināt komandas garu?

Komandas gara nozīme ir īpaši aktualizējusies tieši beidzamajā laikā, kad daudzi uzņēmumi strādā attālināti un vienīgā iespēja darbiniekiem satikties ir virtuālās sapulces. Darba devējiem liels izaicinājums ir attālināti noturēt kolektīvu saliedētu. Kādus paņēmienus var izmantot,…

Lasīt vairāk...

Jaunāko paaudžu vērtību un ideālu izpratne

Jaunāko paaudžu vērtību un ideālu izpratne var palīdzēt darba devējiem konkurēt sarežģītajā darba tirgū Mileniāļi un Z paaudzes pārstāvji sasniedza pilngadību laikā, kad sociālie mediji sniedza viņiem iespēju dalīties ar savu viedokli, ietekmēt un apšaubīt…

Lasīt vairāk...