Kam dot priekšroku: uzņēmuma vai tā vadītāja personīgajam zīmolam?

Domāju, ka lielākā daļa uzņēmumu īpašnieki vai vadītāji pat neapzinās, ka viņiem ir personīgais zīmols. Vēl vairāk, ka personīgais zīmols ir papildus kapitāls, kuru varētu plānoti izmantot savas komercdarbības veiksmes stāsta veicināšanai. Turklāt, neapzinoties šo kapitālu un neliekot to plānoti lietā, tas patiesībā var kļūt arī par biznesa traucēkli.

Tā kā kādu laiku arvien vairāk tiek novērtētas attiecības starp cilvēkiem un notiek pārnese no B2B un B2C uz P2P (person-to-person) komunikāciju, tad vērts ir aizdomāties, cik daudz klientu Jūsu biznesam piesaista Jūsu produkta vai uzņēmuma zīmols, un cik daudz patiesībā jūs, uzņēmuma īpašnieks vai vadītājs, pats darbojaties kā to magnēts?

Uzņēmuma vadītājs vai īpašnieks ar savu aizrautību, ar zināšanām un pieredzi, paziņu tīklu vai tīklošanās spējām, ar līderības spējām, idejām, ar klientu un darbinieku iedvesmošanu patiesībā ir tas, kas spēcīgi ietekmē uzņēmuma DNS.

Turklāt klienti vai investori šobrīd vēlas aiz zīmoliem redzēt konkrētas sejas, personības, proti, CILVĒKU.

Labi investori vispirms izvērtē uzņēmuma vadītāju (viņa reputāciju, sējas) un tikai tad pievēršas idejai.

Paraudzīsimies uz Ričardu Brensonu. Ričards par sevi Twitter saka: “ piesaisti ienīstošs piedzīvojumu meklētājs, filantropists, problēmu radītājs, kas tic ideju realizēšanai. Zināms arī kā dakteris “Jā” kompānijā Virgin”. Viņam Linkedin vietnē seko 18,7 miljoni. Viņa kompānijas Virgin Groun oficiālajam komunikācijas kontam – 309 tūkstoši.

Viņu pazīstam dēl spēcīgā personīgā zīmola. Viņu atpazīst vairāk kā tikai konkrētā uzņēmumā īpašnieku. Brensons ir pazīstams kā piedzīvojumu meklētājs, kas kompānijas zīmolam piešķir piedzīvojumu garšu. Uzņēmējam ar spēcīgu personību, izteiktu vērtību sistēmu un misijas apziņu ir daudz lielākas iespējas tikt plašāk novērtētam kā tikai, publiski veidojot savu atpazīstamību kā “izpildirektors” vai “īpašnieks”.

Veidojot savu personīgo zīmolu, uzņēmējs vai uzņēmuma vadītājs nodrošina, ka, uzsākat jaunu karjeras virzienu, uzņēmuma, kurā strādājis vai kurš ir piederējis, korporatīvais zīmols dod pievienoto vērtību, bet nav vienīgā asociācija ar šo cilvēku.

Īpaši tiem uzņēmējiem vai uzņēmumu vadītājiem, kuru produkts vai pakalpojums ir pieredze, prasmes, zināšanas, arī īpaši radīts dzīvesveida produkts, ir vērts investēt savā personīgajā zīmolā. Klients nāk pie konkrēta advokāta, jo viņam ir spējas aizstāvēt viņa tiesības. Pacients dodas pie viena vai otra ārsta, nevis klīnikas zīmola iedvesmots, bet izvērtējis ārsta reputāciju un viņa personīgo zīmolu. Tāpat gurmāni dodas uz restorānu, jo tur varēs baudīt konkrēta pavāra gatavotu ēdienu. Protams, korporatīvais zīmols daudzos gadījumos arī palīdz, jo advokātam, kas strādā cienītā advokātu birojā, noteikti personīgā zīmola vērtība tikai paaugstinās. Tāpēc abiem zīmoliem ir vērts pievērst attiecīgo uzmanību.

Un neaizmirst, ka mūsdienās jebkurš jauns palīgs uzņēmuma konkurētspējas veicināšanai ir zelta vērts. Tad kāpēc gan neizmantot arī uzņēmēja vai uzņēmuma īpašnieka personīgo zīmolu?

Avots: