Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Kā darbinieku labumi palīdz veidot darba devēja tēlu?

Dažādi papildu ieguvumi, kas tiek piedāvāti darbiniekiem, jau kādu laiku ir kļuvuši teju par neatņemamu uzņēmumu konkurences rīku darbinieku piesaistei un noturēšanai. Taču tie var ne tikai palīdzēt piesaistīt vai noturēt darbiniekus, bet arī radīt…

Lasīt vairāk...

Katri Vintiša: Kā novērtēt kandidātu soft skills?

Uzzini 4 soļus, kas palīdz sastrukturēt novērtēšanas procesu un ātrāk atrast īsto kandidātu, kā arī ar ieteikumu, kā atlasīt un novērtēt kandidātus uzņēmumiem, kur nav atsevišķa HR darbinieka. 2023. gada janvārī CV-Online Latvija pārstāvis Kaspars…

Lasīt vairāk...

Prasīgāki darbinieki un iejūtīgāki līderi – 2023. gada personāla tendences

Ko jaunu personālvadības jomā nesīs 2023. gads? Apkopojam Gartner pētījuma datus par cilvēkresursu pārvaldības aktualitātēm un tendencēm, kā arī sniedzam ieskatu Latvijas uzņēmumu personālvadības prioritātēs un iecerēs. Ikviens gads atnes jaunas iespējas un izaicinājumus, un…

Lasīt vairāk...

Darbinieka loma uzņēmuma produktivitātes palielināšanā

Darba produktivitātes celšana ir aktuāla ikvienā uzņēmumā. Jo produktīvāk strādā darbinieki, jo lielāka ir uzņēmuma peļņa, no kuras rezultātā iegūst arī paši darbinieki, saņemot prēmijas un uzlabojot darba vidi. Pieaugot produktivitātei, ir iespēja maksāt lielākas…

Lasīt vairāk...

4 idejas, kā piesaistīt vairāk kandidātu uzņēmuma vakancēm

Spriežot pēc HR tendenču apskatiem, tuvākajos gados darbinieku piesaiste paliks par nozīmīgu izaicinājumu HR profesionāļiem gan Latvijā, gan citur pasaulē. Uzzini, kas varētu palielināt pieteikumu skaitu Tava uzņēmuma darba sludinājumiem! Lai iedrošinātu uzņēmumus meklēt arvien…

Lasīt vairāk...

Kā veiksmīgi vadīt pārbaudes laiku

Pirmās darba nedēļas jaunā uzņēmumā ir laiks, kad darbinieks vērtē jauno darba devēju, darba vidi, kolēģus un darba saturu. Tas ir pārbaudes laiks ne tikai darbiniekam, bet arī darba devējam, un, to neizturot, uzņēmumam var…

Lasīt vairāk...

Labbūtība 3.0 – no personiskā uz sabiedrisko labumu

Covid-19 laikā ar degsmi iegrimu labbūtības tēmā, kas pēc tam kļuva par manu intereses lauku, ko pētīt un attīstīt. Gatavojoties HR nedēļas prezentācijai, padziļināti skatīju materiālus par labbūtības evolūciju un uzdūros Stenforda Universitātes profesora Taita…

Lasīt vairāk...

Kas notiek, ja vadītājs maina savus lēmumus/domas ļoti bieži? Kas notiek, ja nemaina?

“Kas notiek, ja vadītājs maina savus lēmumus/domas ļoti bieži? Kas notiek, ja nemaina? Un kā lēmumu pieņemšanas un / vai maiņas procesu padarīt caurspīdīgu un saprotamu visām pusēm, lai tas nerada liekās emocijas un stresu,…

Lasīt vairāk...

Komandas attīstības posmi

Kā veidojas komanda un kas jāņem vērā? Reiz dzīvoja viens kolektīvs un viss bija labi, bet tad kādu diena bija strīds un vairs nekas nebija labi…. Tā varētu sākt ļoti daudzus stāstus par komandām un…

Lasīt vairāk...

Kā uzņēmumā rūpēties ar darbinieku emocionālo veselību?

Pēdējā laikā darba intervijās arvien biežāk jaunie potenciālie darbinieki sāk uzdot jautājumu: kā jūs uzņēmumā rūpējaties ar darbinieku emocionālo veselību? Kādas ir mūsdienu tendences, lai darbinieks darbā justos komfortabli? Elastīgs darba laiks? Veselības apdrošināšana, kurā…

Lasīt vairāk...

„Pakārt nedrīkst atbrīvot” – jeb zivs pūst no galvas

Pakārt nedrīkst atbrīvot – vispārzināma patiesība par komata ievietošanas nozīmīgumu. Komats būtiski maina teikuma jēgu un sekas. Ar to gribēju ilustrēt to lielo nozīmi, kāda piešķirama pareizai izpratnei par iekšējo komunikāciju uzņēmumā. Tāpat kā komata…

Lasīt vairāk...

Taisnīga darbinieku bonusu sistēma

Ļoti bieži darbinieki darba devēja attieksmi pret sevi sajūt dažādos ikdienas procesos, taču tikpat svarīgi ir darbinieku labsajūtu nodrošināt, piešķirot dažādus bonusu. Kā to darīt taisnīgi un caurskatāmi, lai piešķirtie labumi un to nosacījumi būtu…

Lasīt vairāk...