Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Labas manieres atver arī tās durvis, kuras ar izcilu izglītību vien paliktu slēgtas

Katrs no mums vismaz reizi mūžā ir saņēmis e-pastu, kas licis saraukt uzacis vai pat sašust. Tāpat arī nīkšana, kamēr virtuālās sanāksmes vietnei pieslēgsies kolēģi – kavētāji, neuzlabo attiecības un noskaņojumu darbā. Kādēļ cilvēki nerēķinās…

Lasīt vairāk...

Prasme būt labam darbiniekam – jauns domāšanas veids

Daudz uzmanības tiek pievērsts tam, kas nepieciešams, lai būtu līderis un vadītājs. Taču līderiem un vadītājiem vajag labus darbiniekus. Ir neskaitāmas grāmatas un mācību kursi, kas palīdz kļūt par labākiem līderiem un vadītājiem. Tomēr ir…

Lasīt vairāk...

5 stratēģijas sevis motivēšanai

Darbinieku motivācija mūsdienās ir aktuāla tēma cilvēkresursu jomā, un ne velti. Cilvēkresursu vadītāji rūpīgi strādā pie plāniem šī jautājuma risināšanai, jo labi apzinās, ka motivācija nosaka darba ražīgumu. Lielākā daļa pētījumu apskata šo tēmu no…

Lasīt vairāk...

Kad darbs nesagādā gandarījumu

Vai ik svētdienu tevi pārņem nelabums, iedomājoties, ka jau rīt jādodas uz darbu? Vai tajā, ko tu dari, nesaredzi jēgu? Iedvesmojoties no “The Everygirl”, izvirzījām iemeslus, kāpēc tu varētu justies “iestrēdzis” savā tagadējā amatā. Tu…

Lasīt vairāk...

Kā atgriezties darbā pēc ilgstošas pauzes?

Katram darba meklētājam ir savi iemesli, kāpēc tiek pārtrauktas darba gaitas ilgstošākā laika posmā – kāds dodas bērna kopšanas atvaļinājumā, cits novērojis izdegšanas pazīmes. Tomēr atgriešanās pēc garākas pauzes var radīt neskaitāmus jautājumus, piemēram, vai…

Lasīt vairāk...

Frāzes, kuras nevajadzētu teikt darba devējam

Sarunās ar priekšniecību vienmēr jāsaglabā profesionālisms, tāpēc reizēm labāk mēli paturēt aiz zobiem, lai neatgriezeniski nesabojātu attiecības. Svarīgi noteikti ir būt arī atklātam un godīgam darbiniekam, taču savs viedoklis jāizsaka par konkrētām tēmām, jāizpauž viss,…

Lasīt vairāk...

Piecas lietas, ko darba devējs apskata potenciālo darbinieku soctīklu profilos

Vai tev kādreiz nācies saskarties ar situāciju, kad darba intervijā šķiet esi sevi parādījis ļoti labi, taču pie kārotā amata tāpat netiki? Iespējams, iemesls slēpjas tavās sociālo tīklu aktivitātēs, jo liela daļa darba devēju pirms…

Lasīt vairāk...

Ar kādām neapzinātām rīcībām var izvest kolēģus no pacietības?

Nav noslēpums, ka cilvēkiem nesimpatizē tie kolēģi, kuri neiekļaujas termiņos, vienmēr kavē, neatzīst savas kļūdas u.c. Taču šī ir redzamā puse – ir dažādas rīcības un lēmumi, kurus pieņemot, tu neiedomājies, ka kolēģus tas kādā…

Lasīt vairāk...

10 minūšu ilgs vingrojumu komplekss birojam

Biroja darbiniekiem ir viens no kaitīgākajiem darbiem tieši dēļ mazkustīguma. Tāpēc fizioterapeiti iesaka vismaz reizi stundā piecelties un izkustēties. Bet ideālā variantā, reizi dienā atvēlēt arī 10 minūtes šim vingrojumu kompleksam.

Lasīt vairāk...

Ko potenciālais darba devējs nevēlas redzēt savos darbiniekos?

Lai darba intervija noritētu veiksmīgi, viss lielā mērā atkarīgs no atbilstības konkrētajam amatam un tavas personības. Lai tas intervijā nepieklibotu, “Business Insider” eksperti izvirzījuši pāris paradumus un īpašības, kas tavu izcilo sniegumu var aizēnot. Nekonkrētība…

Lasīt vairāk...

Kā uzlabot attiecības ar darba devēju, neiemantojot lišķa statusu?

Labas attiecības kolektīvā ir svarīgas. Bet tās būtiski veidot ne tikai ar kolēģiem, bet zināmā līmenī arī ar priekšniecību. Lai neiemantotu nelabvēlīgu slavu, cenšoties iepatikties savai vadībai, šoreiz, pateicoties “Forbes” izvirzītajiem padomiem, piedāvājam veidus, kā…

Lasīt vairāk...

8 stundas dienā, 1910 stundas gadā… tā mēs izdegam

«Man nav laika,» – šī noteikti ir viena no mūsu iemīļotākajām frāzēm, kuru ērti izmantojam dažādās neveiklās dzīves situācijās – kad negribas runāt ar vīramāti, kad jāiet uz garlaicīgu pasākumu, kad jau piekto reizi esat…

Lasīt vairāk...