Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Kā darbiniekam nepazaudēt savu “es” hibrīdā darba režīmā

Šobrīd liela daļa uzņēmumu strādā hibrīdā režīmā, kurā daļa darbinieku strādā no mājām, bet daļa – birojā. Kā šādā vidē nepazaudēt savu “es” un strādāt produktīvi? Mēs esam dzīvojuši, strādājuši, mācījušies un socializējušies attālinātā režīmā…

Lasīt vairāk...

Jaunā strādāšanas forma – hibrīddarbs

Joprojām darbs no mājām? Vai atgriešanās birojā? Vai varbūt kaut kas pa vidu? Pandēmijai aizvien turot sabiedrību neziņā par nākotni, biznesa pasaule sākusi meklēt labāko darba organizācijas risinājumu. Un aizvien skaļāk sevi piesaka hibrīda darba…

Lasīt vairāk...

Nākotnē darbiniekos aizvien augstāk vērtēs prasmi mācīties

Lai cik paradoksāli tas šķistu, 65% no šodienas bērniem pēc pāris desmitgadēm strādās profesijās, kuras patlaban vēl nepastāv. Ir ļoti ticams, ka ap 2030. gadu dzimušie bērni nekad dzīvē nepasveicinās veikalu pārdevēju un skolas autobusa…

Lasīt vairāk...

7 cilvēku tipi un kā katru no tiem uzrunāt

Mūsdienās, kad cilvēki dzīvo savos informācijas “burbuļos” un kļūst arvien piesardzīgāki, atspoguļojot savu ikdienu sociālajos medijos un atklājot savus datus, uzņēmumiem ir aizvien grūtāk saprast, kā komunicēt ar klientiem. Taču, lai to darītu, ir svarīgi…

Lasīt vairāk...

Kā vingrot mājas birojā?

Analizējot attālinātā darba apstākļus, Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un Vidzemes augstskolas zinātnieki secinājuši, ka liela daļa mājas biroju nav atbilstoši iekārtoti un rada dažādas veselības problēmas, tāpēc īpaši svarīgi ir rūpēties par fiziskām aktivitātēm mājās….

Lasīt vairāk...

5 noteikumi darba e-pastu etiķetei

Pēdējā laikā biznesa komunikācija arvien vairāk kļūst attālināta – pa e-pastu un citiem tiešsaites rīkiem. Bet, vai esi kādreiz aizdomājies, ka no e-pasta vēstulēm veidojas tava un tava uzņēmuma reputācija? Bieži, rakstot e-pastu, it sevišķi,…

Lasīt vairāk...

Kā tiek aprēķinātas atvaļinājuma dienas?

Labdien! Līdz galam neizprotu, kā tiek aprēķinātas atvaļinājuma dienas. Darba gaitas uzsāktas 28.03.2020. Oktobrī tika izņemts atvaļinājums (10 dienas), līdz ar to 2021. gada 1. janvārī atlikušo atvaļinājuma dienu skaits ir 5,11, savukārt 2021. gada…

Lasīt vairāk...

10 biežāk pieļautās kļūdas darba intervijās

Žurnāls Fortune (New York) sadarbībā ar biznesa vadības konsultāciju uzņēmumu OI Partners ir izveidojis darba intervijās biežāk pieļauto kļūdu topu un ieteikumus, kā no tām izvairīties. Kādas tad ir biežāk pieļautās kļūdas darba intervijās? 10….

Lasīt vairāk...

Šie 5 soļi var palīdzēt jums pasargāt sevi no izdegšanas!

Ja darba vietā rodas sajūtas, ka kaut ko nespējat kontrolēt, un trūkst kontakta ar kolēģiem, jūsu apkārtējā vide var novest pie izdegšanas. Šķiet, ka mūsdienās ziņas par cilvēkiem, kuri jūtas izdeguši, ir atrodamas it visur….

Lasīt vairāk...

Kāpēc darbiniekiem jākopj personīgais zīmols sociālo mediju laikmetā?

Jau sen vairs nevaram novilkt skaidru līniju starp iekšējām un ārējām komunikācijām. Tās ir kā divi cimdi. Viens virziens ir atkarīgs no otra un tikai abi kombinēti var sniegt labākos rezultātus. Tāpat mēs nevaram šauri…

Lasīt vairāk...

Kā sociālie tīkli var palīdzēt vai apgrūtināt darba meklējumus?

Nenoliedzami sociālo tīklu lietošana ir kļuvusi par mūsu ikdienas sastāvdaļu. Gandrīz ikvienam ir kāds sociālo tīklu profils, kur nepiespiesti, viegli, jautri un aizraujoši veidot, uzturēt kontaktus, dalīties ar interesantu tekstuālu vai vizuālu informāciju. Tomēr vienmēr…

Lasīt vairāk...

Kā pareizi iekārtot mājas biroju?

Pandēmija strauji pārcēlusi birojus uz mājām un attālināts darbs būs strādājoša cilvēka realitāte vēl kādu laiku. Uz mājas darbavietām attiecas visas tās pašas iekārtošanas un darba vides riska novērtēšanas prasības, kas uz darbavietu birojā, taču…

Lasīt vairāk...