Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Attālinātais un elastīgais darba laiks ir pa prātam jaunajai Y paaudzei

Pēc starptautiskās auditorkompānijas “PricewaterhouseCoopers” pētījuma datiem 2020. gadā millenials jeb Y paaudze veidos 50% no visa darba spēka pasaulē. Lai saglabātu konkurētspēju darba tirgū un piesaistītu darbiniekus, organizācijām neizbēgami būs jāpārdomā un jāmaina darba koncepts….

Lasīt vairāk...

Attiecību vērtība biznesā: psihoterapeita ieteikumi

Laikā, kad daudzi uzņēmumi saskaras ar Covid-19 krīzes izaicinājumiem, ir svarīgi saglabāt vēsu prātu un mieru, nenolaist rokas un turpināt virzīties un priekšu. Kā to spēt, jautājām psihoterapeitam, kas pats daudzus gadus vadījis uzņēmumu, –…

Lasīt vairāk...

Kā nezaudēt komandas garu, strādājot attālināti?

Pirmo nedēļu laikā pēc ārkārtas stāvokļa izsludināšanas uzņēmējiem prioritāšu saraksta galvgalī bija nepieciešamība nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību, vienlaikus pārceļot darbiniekus no biroja telpām uz darba vietām viņu virtuvēs, viesistabās vai guļamistabās. Papildus tam uzņēmumi steidza…

Lasīt vairāk...

Vai koronavīruss ir biroju ēras beigu sākums?

Pēdējo trīs mēnešu laikā koronavīruss ir izplatījies vairāk nekā 100 valstīs un prasījis vairāk nekā 3800 dzīvību (uz 2020. gada 8. martu). Tas ir paralizējis daudzas globālas nozares – sākot ar atceltiem lidojumiem un vispārējas…

Lasīt vairāk...

Kā valsts apmaksās darbnespējas lapu Covid-19 gadījumā?

Slimības lapas ar Covid-19 saistītajos gadījumos ārsti izraksta cilvēkiem, kam šī slimība laboratoriski konstatēta, un cilvēkiem, kam noteikta karantīna, jo viņi bijuši kontaktā ar Covid-19 slimnieku. Ar Covid-19 infekciju saslimušajiem un arī tiem, kuriem noteikta…

Lasīt vairāk...

Vebinārs: Kā strādāt attālināti no mājām?

Laikā, kad pašizolēšanās vai pat piespiedu karantīna ir atstājusi mājās tūkstošiem darbinieku, ir svarīgi dalīties ar pieredzi un pieņemt zināšanai citu kompāniju labo praksi. Piedāvājam noskatīties vebināru, kurā IT kompānijas “eazyBI” dibinātājs dalās ar savu…

Lasīt vairāk...

Pieci padomi, kā efektīvi organizēt attālināto darbu

Attālinātais darbs ir nākotne, gribam mēs to vai negribam. Kaut vai tādēļ, ka globalizācija turpinās un uzņēmumos būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze, lai veicinātu globālo konkurētspēju. Viņu piesaistīšana bieži vien ir izdevīgāka attālinātā darba formātā….

Lasīt vairāk...

Ko divdesmitgadnieki sagaida no sava darba devēja

Sabiedrībā valda daudz stereotipu par divdesmitgadniekiem un tiem, kuriem ir nedaudz pāri trīsdesmit, jeb tā dēvēto Z paaudzi un mileniāļiem. Dažas frāzes, kuras es, pati būdama Z paaudzes pārstāve, esmu dzirdējusi vai pat dažreiz teikusi:…

Lasīt vairāk...

Darba kolektīvs un cilvēku attiecības tajā

Darbs ir noteiktu uzdevumu veikšana. Tā ir mērķtiecīga darbība, kurā cilvēks realizē savu potenciālu, pašapliecinās, attīsta savas spējas, raksturu un gribu. Tas ir attiecību veids, kurā dominē formālās attiecības – noteikts lomu sadalījums, skaidri pienākumi…

Lasīt vairāk...

Kas ir cilvēkresursu datu analītika un kā to izmantot?

Dati mūsdienās ir visvērtīgākā valūta pasaulē. Taču atšķirībā no neskaidrās patērētāju datu iegūšanas un tirdzniecības ētikas iekšējo cilvēkresursu datu analītikas izmantošana labāku ar darbaspēku saistītu lēmumu pieņemšanai ir bijusi svarīga cilvēkresursu labākās prakses daļa jau…

Lasīt vairāk...

Kā uzņēmumi piesaista vislabākos talantus ar inovatīvu darba devēja zīmolu?

Konkurējošā darba tirgū toni mēdz noteikt kandidāti un talanti, kuriem ir plašākas iespējas, mazāk ģeogrāfisko ierobežojumu un kas ir kopumā elastīgāki. Tas padara dzīvi sarežģītāku darba devējiem ar to talantu atlases stratēģijām, un, lai piesaistītu…

Lasīt vairāk...

10 principi, kas veicina inovatīvu un radošu domāšanu uzņēmumā

Neskatoties uz to, ka lielākā daļa jeb 95% vadītāju uzskata, ka inovācijas ir būtiskas uzņēmuma dzīvotspējai un konkurētspējas saglabāšanai, tomēr ne vienmēr uzņēmumos ir atbilstoša vide inovatīvu ideju radīšanai. Lielākoties darbinieki (91%), līdzīgi kā uzņēmumu…

Lasīt vairāk...