Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Pieci padomi, kā izteikt sūdzību un gūt rezultātus … Nespēlējot “Pārmetumu Spēli”

Vai tev ir kādreiz gadījies nopirkt preci vai pakalpojumu un saprast, ka uzņēmums vai darbinieks, kurš tev to pārdeva, ir pieļāvis kļūdu? Kaut kas nebija īsti pareizi, vai ne? Katru reizi, kad kaut kas tāds…

Lasīt vairāk...

Kā Tu motivē savus padotos?

Darba rezultāti ir ļoti atkarīgi no darbinieka motivācijas, bet kas tad ir šī mistiskā motivācija? Atalgojums? Nē! Dažkārt darbi, kurus mēs darām ar visaugstāko motivāciju, tiek darīti vispār bez atalgojuma. Kāds iemesls ir kadru mainībai…

Lasīt vairāk...

“Sieviešu” un “vīriešu” profesijas?

Strādājot personāla atlasē man ikdienā nākas saskarties ar apstākli, kad darba devējs pieprasa lai kandidāti uz kādu konkrētu vakanci būtu vīrieši vai sievietes. Tajā pašā laikā, norādīt darba sludinājumā kādu konkrētu dzimumu skaitās pretējā dzimuma…

Lasīt vairāk...

Algas vairāksolīšana

Katrs atlases speciālists, agri vai vēlu, nonāk situācijā, kad izvēlētais kandidāts atsaka jo viņa patreizējais darba devējs pārsola lielāku algu. Šī ir patiesi šokējoša un tajā pašā laikā delikāta situācija visām iesaistītajām pusēm. Tomēr, ja…

Lasīt vairāk...

Dzimumu diskriminācija vai atbilstība amatam?

Ir jau gana runāts par sieviešu un vīriešu līdztiesību darba tirgū. Bet var būt atbilde uz šo jautājumu meklējama daudz dziļāk? Var būt domāšanas atšķirības meklējamas ne tikai atšķirīgos dzimumos, bet arī katrā indivīdā? Piedāvāju…

Lasīt vairāk...

Smieklu terapija tavā birojā?

Nereti nākas novērot kā darba dienas laikā darbinieku pierēs ir ievilkušās dziļas grumbas. Pastāv uzskats, ka smiekli darba vietā mazina darba efektivitāti un izkliedē uzmanību. Ir redzēti pat gadījumi, kad birojā valda jautrība līdz brīdim,…

Lasīt vairāk...

Sapulce – kārtējais laika kavēklis?

Priekšnieks atkal ir izsludinājis sapulci. Tā ir tukša laika nosišana. Katru reizi, kad mēs savācamies kārtējai tukšajai papļāpāšanai, man ir izjaukta dienas kārtība un pamatīgi sabojāts noskaņojums. Runājam, runājam – tik un tā, nekas jau…

Lasīt vairāk...

Pasīvu darbinieku stimulēšana

Šis raksts lieti noderēs vadītājiem, kuri ir pārāk piekāpīgi, bikli vai viegli samierinās ar darbinieku pasīvu uzvedību. Mēģināsim izprast šīs problēmas būtību un atrast labas metodes darbinieku stimulēšanai. Definīcija Pasīvi cilvēki parasti ir ļoti laipni…

Lasīt vairāk...

Bez smiekliem nav biznesa!

Ja visi darbinieki ir līdzīgi, tad, lai strādātu ar tiem ikdienā, mēs izvēlēsimies tos, kuriem ir laba humora sajūta. Šī ir kopīga atziņa, kuru atklāj pēdējās augstākā līmeņa vadības aptaujas. Un kāpēc gan nē? Acīmredzams…

Lasīt vairāk...

Rezultatīva deleģēšana

Deleģēšana ir viena no svarīgākajām vadītāja iemaņām un kā lielākā daļa vadītāju, iespējams, tu esi izlaidis to nodarbību, kurā visas šīs iemaņas tika trenētas. Var būt tu cīnies par to lai varētu visu kontrolēt, nelokāmi…

Lasīt vairāk...

Darba intervija un uzņēmuma tēls

Uzņēmumi ik gadu tērē reklāmai un klientu apkalpošanas uzlabošanai pasakainas summas. Tādejādi tiek spodrināts uzņēmuma tēls sabiedrībā, veidota preču zīmes atpazīstamība un sasniegti daudzi citi mērķi. Bet tajā pašā laikā, ar potenciālajiem klientiem un sadarbības…

Lasīt vairāk...

Es nedomāju, ka spēšu sastrādāties ar šo cilvēku!

Es nedomāju, ka spēšu sastrādāties ar šo cilvēku! Katrā birojā ir kāds darbinieks, ar kuru sastrādāties ir grūti, kurš ar savu nepatīkamo attieksmi pazemina uzņēmuma produktivitāti, ir iedzimti neizdarīgs vai vienkārši ir spējīgs nokaitināt kolēģi…

Lasīt vairāk...