Karjeras akadēmija
Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru
Baiba Zūzena: Kā būt labam vadītājam krīzē?
Biznesā izaicinājumi ir ikdiena. Uzņēmējdarbībā var piedzīvot gan “parastās” krīzes, kas saistītas ar uzņēmuma darbības iekšējiem riskiem, piemēram, izejvielu piegādes aizkavēšanās, klienti nesamaksā laikā, saplīst svarīga iekārta. Tāpat gana daudz ir “parasto” ārējo risku,…
Kāda būs biroju telpu nākotne Covid- 19 pandēmijas iespaidā?
Šī gada martā mūsu visu dzīves un ikdienas gaitas negaidīti un neatgriezeniski mainījās. Pēc ierobežojumu un drošības prasību ieviešanas mēs vairs nevaram ceļot, tikties, strādāt, iepirkties un socializēties kā bijām raduši to darīt iepriekš. Covid-19…
Darbs attālināti – kādu digitālo platformu izvēlēties?
Vēl tikai pirms gada moderns birojs skaitījās tāds, kurā pēc vajadzības varēja strādāt attālināti jeb tā dēvētais “remote friendly” birojs. Darbs attālināti bija iespējams, taču bija izplatīts lielākoties tikai atsevišķās nozarēs. Covid-19 pandēmijas ietekmē esam…
Personāla iesaiste un produktivitāte: 2019. gada pētījums
Bieži ir dzirdētas diskusijas – varbūt labāk ir strādāt ar mazāku darbinieku skaitu uz laiku, bet meklēt tomēr tādus kolēģus, kuriem varētu izveidoties spēcīga iesaiste uzņēmumā, nevis paturēt darbiniekus komandā tādus, kādi tie ir (tai…
Pandēmija liks izvērtēt kapitālisma “svētās govis”
Pasaules Ekonomikas foruma dibinātāja viedoklis. Vienīgā pieņemamā atbilde uz šādu krīzi ir mūsu ekonomiku, politikas un sabiedrību “lielā pārstartēšana”. Šis ir īstais brīdis, kad ar citām acīm paskatīties uz pirmspandēmijas sistēmas “svētajām govīm”, bet vienlaikus…
Attālināts darbs – ieguvums gan uzņēmumam, gan darbiniekiem
Martā, aprīlī un maijā, kad Covid-19 dēļ vairākums uzņēmumu un iestāžu pārgāja uz attālinātu darbu, izskanēja ne viens vien ambiciozs paziņojums, ka darbinieki vairs nekad neatgriezīsies ofisos, bet klientu apkalpošana turpmāk notiks tikai tiešsaistē. Vēloties…
Deleģēt pilnvaras — vai tas nozīmē uzticēties?
Deleģēšana ir viena no svarīgākajām vadītāja iemaņām, un kā lielākā daļa vadītāju, iespējams, tu esi izlaidis nodarbību, kurā visas šīs iemaņas tika trenētas. Iespējams, tu cīnies, lai varētu visu kontrolēt, nelokāmi ticot (tu maldies), ka…
Kādas metodes izmantot atlases procesā?
Personāla atlases process mūsdienās ir kļuvis dinamiskāks,un atlases procesā izmantotās novērtēšanas metodes tiek izmantotasdažādās kombinācijās, lai izvērtētu pretendenta personības īpašības, kompetences, vērtības un attīstībaspotenciālu. Atlases pirmās kārtas ietvaros var izmantot personāla atlases novērtēšanas metodi telefoninterviju,…
Situatīvā līderība: kā motivēt atšķirīgus darbiniekus?
Veiksmīgs uzņēmums nenozīmē tikai pozitīvus finanšu rādītājus un sasniegumus. Veiksmes pamatā ir cilvēku – īpašnieku, vadītāju, darbinieku – savstarpējā mijiedarbība. Par to, kā vadītājiem strādāt un pareizi komunicēt ar uzņēmuma darbiniekiem, stāsta līderības eksperte un…
Darbs ārpus biroja: kaut vai no pludmales
Ieguvumi ir abpusēji Darba devēju lielākās bažas parasti ir, ka, atļaujot darbiniekiem strādāt ārpus biroja, tiks zaudēta kontrole pār viņu paveikto un samazināsies viņu darba produktivitāte. Taču šai tēmai veltīts Stenforda Universitātes pētījums ir sagrāvis…
Kā krīzes situācijā nezaudēt personīgu pieeju darbiniekiem
Izaicinājumi, ko radījuši Covid-19 pandēmijas ierobežošanas pasākumi, pārbauda ne tikai uzņēmumu vadības, bet arī personālvadības speciālistu spējas iedvesmot un motivēt komandu turpināt darbu ierastā ritmā. Turklāt runa nav tikai par darba stundām vai termiņu ievērošanu,…
Sagatavotas Latvijas darba tirgus prognozes līdz 2040. gadam
Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi vidēja un ilgtermiņa darba tirgus prognozes, aptverot nozaru nodarbinātības vajadzības profesiju un izglītības griezumā līdz 2040. gadam. Prognozes izstrādātas, balstoties uz tautsaimniecības izaugsmes mērķa scenāriju un tam atbilstošām demogrāfijas prognozēm. Darba…
- « Iepriekšējā lapa
- 1
- …
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- …
- 17
- Nākamā lapa »