Baiba Zūzena: Kā būt labam vadītājam krīzē?
Biznesā izaicinājumi ir ikdiena. Uzņēmējdarbībā var piedzīvot gan “parastās” krīzes, kas saistītas ar uzņēmuma darbības iekšējiem riskiem, piemēram, izejvielu piegādes aizkavēšanās, klienti nesamaksā laikā, saplīst svarīga iekārta. Tāpat gana daudz ir “parasto” ārējo risku, ko savā ziņā nevar ietekmēt, bet var tiem sagatavoties, lai tie nepārvēršas krīzēs, kā izmaiņas likumos, pieprasījumā, produktu un preču lietošanas paradumos. Savukārt “neparedzamajām” globālajām krīzēm – tādām, kā piedzīvojām šogad saistībā ar Covid, iepriekš nevar sagatavoties, tās pieprasa no mums pilnīgi jaunus uzvedības modeļus. Šādās situācijās iegūst tie, kas spēj pielāgoties.
Kā uzņēmumam būt gatavam parastajām un neparedzamajām krīzēm? Viss uzņēmumā sākas ar uzņēmuma vadītāju. Vadības stils veido uzņēmuma kultūru un noskaņojumu uzņēmumā, kas īpaši svarīgi krīzes situācijās. Kā vadītājs uzvedas, ietekmēs arī darbinieku pašsajūtu. Tikai tad, kad vadītājs būs iepazinis sevi, zinās savus mērķus, vērtības, kāda komanda ir nepieciešama sapņu sasniegšanai un kur tam ņemt spēku, tikai tad spēs attīstīt sava uzņēmuma darbību, kā arī pārvarēt krīzes un attīstīt uzņēmumu.
“Kad esam spēcīgu emociju varā, mūsu galva nestrādā, nespējam pieņemt gudrus lēmumus, jo ir ieslēgts cits smadzeņu rajons. Lai izdodas atrast laiku un spēku padzīvot ar savām emocijām, lai iepazītu sevi, iemācītos savas emocijas vadīt. Jo tie rezultāti, ko varat sasniegt, pat mazliet izmainot veidu, kā jūs reaģējat, pārsteigs jūs pašus.”
Avots: Businessnetwork.lv