LinkedIn profils – tavs 21. gs. CV
Mēs ticam, ka panākumu atslēga, bieži vien ir spēja būt īstajā vietā un īstajā laikā. Tomēr mūsdienu tehnoloģiju laikmetā, ne vienmēr šī perfektā laika un vietas sakritība ir jāuztver burtiski, citkārt tieši reprezentējošs tēls interneta vidē paver jaunas karjeras iespējas.
Profesionālais biznesa sociālais tīkls LinkedIn vairs nav nekas jauns. Latvijā šo virtuālo CV datu bāzi regulāri izmanto jau vairāk nekā 220 tūkstoši speciālistu. Laikā, kad ir tik gūti interneta vidē novilkt robežas starp profesionālo un privāto dzīvi, LinkedIn ir perfekta vietne, kur diskusijā par IKP pieaugumu, netiks iejaukta ģimenes atvaļinājuma fotogalerija.
SIA „WorkingDay Lativa” mārketinga direktors Māris Silinieks atzīst, ka nereti pieprasīts speciālists ar nodomu izveido ļoti trūcīgu profilu, lai darba devēji viņus netirda ar darba piedāvājumiem, tajā pašā laikā, neliedzot sev iespēju komunicēt šī portāla domubiedru grupās un atrasties nozares apritē. Viņš arī atklāj, ka head huntig procesa mērķa auditorija ir talantīgākie speciālisti – tādi, kuri veido uzņēmuma kodolkompetenci – tāpēc, pamatā nākas uzrunāt darba kandidātus, kuri paši pat vēl nenojauš, ka ir darba kandidāti. Nav noslēpums, ka uzņēmuma vērtīgākie darbinieki tiek modri sargāti, viņu labsajūta tiek rūpīgi uzraudzīta un visas vajadzības apmierinātas no pus vārda. Tomēr, kā pieredze rāda – tik piemērotas darbavietas nav, lai darbiniekam nevarētu piedāvāt piemērotāku darbu. Ar LinkedIn mūsdienās esot līdzīgi kā kādreiz jokoja par draugiem.lv – ja tevis tur nav, tad tevis nav vispār.
Padomi, kā izveidot perfektu LinkedIn profilu:
– Zini savu auditoriju. Pirmais, kas tev jāsaprot – kāpēc tu veido LinkedIn profilu? Ja meklē darbu, uzsvaru liec uz savām prasmēm un konkretizē darba pieredzi. Ja vēlies sevi parādīt, kā nozares viedokļa līderi, norādi uz publikācijām, kur jau savas zināšanas esi paudis, savukārt, ja galvenais mērķis ir reprezentēt savu uzņēmumu, droši atklāj visas kārtis – video, foto vai tekstuālā formātā.
– Sāc ar profesionālu fotogrāfiju. LinkedIn nav tā vieta, kur ievietot pagājušo ziemassvētku ģimenes foto pie eglītes vai pārlaimīgu seju no piektdienas ballītes. Šajā fotogrāfijā ir jābūt redzamam tev – vislabāk, ja tā ir skaidras izšķirtspējas, portreta fotogrāfija, ar neuzkrītošu fonu. Statistika rāda, ka profili ar kvalitatīvu profesionālu bildi tiek apskatīti vidēji 10-15 reizes biežāk.
– Pievērs uzmanību, kas ir rakstīts lauciņā, kur jānorāda darbības joma – tas būs pirmais, ko jebkurš tava profila apmeklētājs izlasīs.
– Personalizē sava profila interneta saiti. Pēc nokulsējuma tā būs apmēram tāda – https://lv.linkedin.com/in/janis-berzins-39346114. Pārveido to par https://lv.linkedin.com/in/janisberzins. To var izdarīt profila rediģēšanas iestatījumos.
– Velti laiku, lai uzrakstītu īsu kopsavilkumu – tam jābūt kodolīgam un reprezentējošam tekstam par lielākajiem sasniegumiem profesionālā jomā. Svarīgi ir atslēgvārdi, jo pēc tiem sadarbības partneri un potenciālie darba devēji atradīs tavu profilu.
– Cik vien iespējams, padari savu profilu interaktīvu. Tā kā LinkedIn ļauj ievietot visu veidu formātu multimediālus pielikumus – izmanto iespēju pievienot linkus uz citām lapām, fotogrāfijas, prezentācijas, video, sertifikātu kopijas, grafikus un citas lietas, kas norāda uz tavu profesionālo pieredzi.
– Atceries – bizness ir par cilvēkiem – nebaidies norādīt uz saviem hobijiem, brīvprātīgo darbu, dalību dažādās organizācijās vai personīgajiem sasniegumiem;
– Mini tikai nozīmīgākās darbavietas. Tavam daba devējam vai kolēģiem maz interesē, kur tu desmitajā klasē strādāji par viesmīli.
– Jautā pēc rekomendācijām no saviem iepriekšējiem darba devējiem. Tāpat arī aicini savus draugus, paziņas un kolēģus norādīt uz tavām stiprajām pusēm – šim nolūkam LinkedIn ir izveidojis speciālu prasmju tabulu – „Skills & Endorsements”.
– Pārbaudi visu faktu patiesumu jeb nemēģini uzspodrināt savas profesionālās spējas ar sīko melu palīdzību. Pirmkārt, reālajā darba vidē visiem agri vai vēlu taps skaidrs, ko tu spēj vai nespēj izdarīt, otrkārt, ja nozarē esošie spēlētāji pieķers tevi melos par saviem sasniegumiem, publiskā tēla veidošanas kontekstā, būsi izdarījis sev milzīgu lāča pakalpojumu.
– Esi aktīvs – kļūti par savai darba jomai atbilstošu grupu dalībnieku – nebaidies paust savu viedokli un dalies ar saturu, kurš varētu būt interesants tavas nozares speciālistiem.
– Un beigu beigās – sakonektējies ar tiem cilvēkiem, kuriem tev ir bijusi saskarsme profesionālā plaknē.
LinkedIn tīkls nav paredzēts tikai darba meklētājiem un tiem, kas vēlas piesaistīt labākos speciālistus. LinkedIn ir kā tava virtuālā vizītkarte, reprezentējošs CV, veids kā profesionālā gultnē piesaistīt nozares kontaktus un platforma, kur piesekojot pareizajām grupām, vari iesaistīties diskusijās par nozares aktualitātēm un sekot līdzi jaunumiem.
Avots: Monday.lv
Autors: Gunta Strode