Kļūdas, kas var maksāt karjeru – lieto sociālos tīklus apdomīgi!
Sociālie mediji un internets kļuvuši par vienu no nozīmīgākajām mūsu ikdienas, kā arī profesionālās darbības sastāvdaļām. Ir būtiski atcerēties, ka tie ir ne tikai ērts rīks nepieciešamās informācijas noskaidrošanai vai nelielai sevis reklamēšanai potenciālajā darba tirgū, bet atsevišķi sociālo tīklu lietošanas paradumi var arī būtiski kaitēt tavai karjerai.
Uzskatos, kas publiskajā telpā ne vienmēr tiek pausti, iepriekš apdomājoties, patiesībā ieklausās ievērojams skaits cilvēku, un nav noslēpums, ka vairums uzņēmumu ir informēti par savu darbinieku publicētajiem ierakstiem sociālajos medijos, kā arī var tos sodīt par izteikumiem, kas pārkāpuši noteiktas robežas.
Lai nodrošinātos, ka atsevišķi sociālo tīklu lietošanas paradumi netraucē tavai karjerai, vērts pārliecināties, ka izvairies no visbiežāk pieļautajām kļūdām.
Runāšana sudrabs, klusēšana – zelts
Vairums uzņēmumu savu darbinieku līgumiem pievieno atsevišķu noteikumu sadaļu, kas ietver principus, kas jāievēro, lietojot sociālos tīklus privātā kārtā. Jāteic, ka tas vien ir viens no iemesliem, kādēļ būtu vērts kārtīgi izlasīt līgumu, kuru paraksti, iestājoties darbā.
Tāpat ir vērts atcerēties, ka, ja arī līgumā nav atrunātu punktu, kuros sniegti konkrēti norādījumi, piemēram, Facebook.com lietošanā, tavs uzdevums ir ievērot lojalitāti ikvienā no publicētajiem ierakstiem, jo tie tik un tā var tikt pārbaudīti!
Atceries, ka nepiemēroti izteicieni var kalpot kā teicams iemesls uzņēmuma vadītāju vēlmei tevi atlaist, neraugoties uz to, ka citu vērā ņemamu pārkāpumu no tavas puses nav bijis.
Pārlieka negāciju paušana, esot „on-line”
Kaislīga savu reliģisko un politisko uzskatu aizstāvēšana Twitter.com vai Facebook.com publicētajos ierakstos ir kļuvusi teju par katra sociālo tīklu lietotāja normu, tomēr šie ieraksti var izsaukt negatīvu reakciju tavā darba vietā.
Ja tevis publicētais viedoklis uzņēmuma vadībai šķitīs jebkādā veidā aizvainojošs vai nepieklājīgs, vari saņemt ne tikai rājienu, bet pat darba uzteikumu.
Būtiski, ka tie nav tikai ierasti jūtīgie temati, par kuriem izsakoties jāievēro tolerance un pieklājība, bet arī tēmas, kas tev sākotnēji var šķist gluži parastas.
Tādēļ, arī izsakoties par šķietami neitrāliem jautājumiem, ievēro piesardzību, jo persona, ko vari netīšām aizvainot, var būt tavs priekšnieks, kuram par doto tēmu ir krasi pretējs viedoklis.
Tāpat, kā tu nekad nestaigātu pa biroju, nemitīgi par kaut ko sūdzoties, nedari to arī internetā!
Rupji un dusmīgi ieraksti arī par tēmām, kas nav saistītas ar darbu, priekšniecībai var kalpot kā sarkanais karogs tavas profesionālās ētikas un kompetences pārskatīšanā.
Atceries, ka tādējādi tu demonstrē savu temperamentu un kopējo attieksmi pret dzīvi, tādēļ jebkādu neapmierinātību paudošus “tvītus” samazini līdz minimumam, īpaši, ja esi jaunas darba vietas meklējumos!
Nepārdomāta draudzības aicinājumu astiprināšana
Ideja izpētīt sava topošā priekšnieka Facebook.com profilu, atklājot viņa intereses un brīvdienu paradumus, nemaz nav tik slikta, tomēr brīdī, kad saņem draudzības uzaicinājumu no kāda uzņēmuma vadības pārstāvja, nesteidzies ar tā apstiprināšanu!
Pirms esi kļuvuis par konkrētā uzņēmuma darbinieku, nomaini sava Facebook.com profila uzstādījumus tā, lai tavu profilu šai mājas lapā nevarētu atrast!
Savukārt, ja tavs profils jau ir atrasts un draudzības uzaicinājums gaida apstiprinājumu, prātīgākais, ko vari darīt, ir pārbaudīt savu profilu, izdzēšot jebkādu nepiemērotu informāciju, un arī nākotnē ierakstus publicēt ar vislielāko apdomību.
Sociālo tīklu specifikas nepārzināšana
Nav noslēpums, ka interneta medijos izveidotie profili kļuvuši par mūsu primāro vizītkarti. Tieši tādēļ ir svarīgi atcerēties un saprast, ka sociālie mediji atšķiras ne tikai pēc to funkcijām, bet arī satura specifikas.
Kamēr “Instagram” un Twitter.com profilos publicētie ieraksti var raksturot tavu personību ārpus darba laika, sociālā vietne LinkedIn.com ir viens no ērtākajiem rīkiem, kā reklamēt sevi profesionālajā vidē.
Tieši tādēļ pirms ierakstu vai bilžu publicēšanas, izvērtē, kurš no sociālo tīklu profiliem būs iecerētās ziņas saturam piemērotākais, kā arī attiecīgi rūpējies par savu profilu vizuālo noformējumu!
Avots: Delfi.lv