Kā noskaņoties uz darbu pēc svētkiem

Jūs taču piekritīsiet, ka darbaholiķu mūsu vidū ir pavisam maz, tāpēc atgriešanās darbā pēc garākām brīvdienām vai atvaļinājuma nav sevišķi priecīgs notikums.

Psihologi par to izsakās sekojoši: „Brīvdienu vai svētku laikā ieslēdzas kompensācijas mehānisms, un mēs no visa spēka cenšamies kompensēt to, ko parasti nevaram atļauties darba laikā. Dažreiz cilvēki var tik ļoti „iekarst”, ka viņiem pēc tam ir ļoti grūti atgriezties sūrajā ikdienas dzīvē. Pēc būtības atpūta pielīdzināmas sava veida narkotikām”.

Par lielu prieku visiem sliņķiem pastāv pat oficiāls medicīnisks termins – „pēcsvētku darba dezaptācijas sindroms”.

Bet tieši pēc svētkiem parasti seko vislielākais atlaišanu skaits. Lai nepievienotos šo nelaimīgo cilvēku kategorijai, vienmēr jau pirmajā dienā pēc svētkiem un atvaļinājuma jāstrādā ar pilnu atdevi. Šajā sakarā dosim Jums dažus padomus, kā to labāk izdarīt.

Uz darbu kā uz svētkiem

1.Sāciet noskaņoties darbam jau iepriekšējā vakarā pirms gulētiešanas. Pirms došanās gulēt, sakiet sev: „Es gulēšu saldā un ciešā miegā. Rīt no rīta es pamodīšos labi atpūtusies un moža. Es būšu gatava ar prieku doties uz darbu”. Pašiedvesma – tie nav nekādi joki, bet ļoti iedarbīga lieta. Padomājiet par to, ka Jūsu darbs ir ļoti svarīgs un vajadzīgs. Ja tā nav taisnība – tad centieties pēc iespējas ātrāk nomainīt savu darba vietu.

2.Sāciet savu darba dienu ar visvienkāršākajām lietām. Sakārtojiet savu darba vietu – visticamāk pirms atvaļinājuma vai brīvdienām Jums tam neatlika laika. Caurskatiet vecos dokumentus, izmetiet ārā nederīgos. Neaizmirstiet savest kārtībā arī savu datoru – izdzēsiet vecas un nevajadzīgas e-pasta vēstules, kā arī izdzēsiet nevajadzīgus dokumentus. Vienvārdsakot, sakārtojiet visu savu darba telpu. Jūs būsiet pārsteigta, cik ātri tas Jums uzlabos garastāvokli un noskaņos darbam.

3.Pirmo darba dienu labāk veltiet stratēģiskai plānošanai – Jums jāsaprot, kādi ir Jūsu tuvākie plāni un kas Jums jādara, lai tos izpildītu. Centieties nenozīmējiet pirmajā dienā svarīgas tikšanās un pārrunas.

4.Sarunas ar kolēģiem – tā nav greznība, bet dzīves nepieciešamība. Tāpēc droši ielejiet sev kafiju un dodieties pastāstīt par saviem iespaidiem. Šeit ir gaužām vienkāršs aprēķins: jo ātrāk cilvēki izrunāsies un jo mazāk viņiem paliks nepateiktu lietu, jo ātrāk viņi ķersies klāt darbam, tā vienkāršā iemesla dēļ, ka nebūs vairs par ko runāt.

5.Ja uzņēmuma iekšējie kārtības noteikumi neaizliedz darbiniekiem klausīties mūziku darba vietā – tad uzskatiet, ka Jums ir ļoti paveicies. Jo ritmiska mūzika ir spējīga darīt brīnumus.

6.Uzpērciet sevi. Padomājiet par nākamajām brīvdienām, par kārtējo atvaļinājumu. Galu galā, tas vēl ir jānopelna. Padomājiet, ko Jūs varētu iegādāties pēc algas saņemšanas. Jo tieši pateicoties savam darbam Jūs varat sev atļauties mazākus un lielākus prieciņus.

7.Dodoties uz darbu pēc brīvdienām vai atvaļinājuma, palutiniet sevi ar kaut ko jaunu – nopērciet sev telefonu, somu, kleitu, uztaisiet jaunu frizūru. Jums noteikti radīsies vēlēšanās to nodemonstrēt saviem kolēģiem. Jūs taču piekritīsiet, ka tas ir labs stimuls, lai dotos uz darbu.

8.Kustieties pēc iespējas vairāk. Lai izkļūtu ārā no panīkuša zieda stāvokļa, Jums noteikti jākustas. Ja Jūs nekādi nespējat piespiest sevi vingrot no rītiem, tad pamostieties mazliet agrāk un paejiet ar kājām dažas pieturas vai arī, ja braucat uz darbu ar mašīnu, tad izmetiet nelielu līkumu. Ierodoties birojā pēc nelielas rīta pastaigas, Jūs izskatīsieties daudz možāka un labāk atpūtusies.

9.Ēdiet pēc iespējas vairāk augļus – jo sevišķi apelsīnus un kivi. Jūsu organismam nepieciešams daudz C vitamīna.

10.Padomājiet par to, ka mūsu valstī ir ļoti daudz cilvēku, kuriem nav darba, tāpēc viņiem nav kur iet, bet viņi labprāt būtu Jūsu vietā. Kā arī padomājiet par to, ka tad, ja Jūs nekavējoties neķersieties klāt darbam, var izveidoties tāda situācija, ka Jums vairs no rītiem nebūs jādodas uz darbu, jo Jūsu vietā būs pieņemts cits cilvēks.