Draudzīga gaisotne paaugstina darba efektivitāti

Darbā mēs pavadām aptuveni 1800 stundu gadā – veiksmīgi un laimīgi darbinieki ir svarīgs pamats patīkamai darba atmosfērai. Pētījumi pierāda, ka šādi darbinieki ir radošāki un inovatīvi – kas ietekmē ne tikai uzņēmumu, bet arī privāto dzīvi. Šajā rakstā lasiet izaugsmes speciālistes Kamilas Sārinenas (Camilla Saarinen) ieteikumus darba atmosfēras uzlabošanai.

Kā uzlabot kolēģu savstarpējās attiecības?

– Centies regulāri satikt kolēģus.

Kolektīva saliedēšanas aktivitātes ārpus biroja veicina patīkamas vides veidošanos. Tomēr jāņem vērā, ka ir arī cilvēki, kuri izvēlas nesocializēties ārpus darba.

– Tiem, kuri nevēlas apmeklēt pasākumus ārpus darba, šādas aktivitātes var izraisīt stresu, tāpēc vajadzētu ņemt vērā ikviena vēlmes, piebilst Kamilla.

Izvairies runāt par darbu atpūtas brīžos

Atceries, ka Tu vari uzlabot komandas garu darba dienā, piemēram, atpūtas pauzēs vai sapulcēs. Kopīga kafijas pauze ir lielisks ieguldījums! Kafijas pauzes laikā cilvēki atraisās, jūtas brīvi un kļūst radošāki – tas ir laiks, kad dzimst idejas.

Kamilla iesaka nerunāt par darbu

– Pauzes ir nepieciešamas atpūtai un enerģijas atgūšanai, saka Kamilla.


Zinātkāre mūs padara par labākiem klausītājiem

Draudzīga atmosfēra kolēģu starpā netiek sasniegta tikai kopā izklaidējoties. Būtisku lomu spēlē arī tas, kā mēs komunicējam un uzvedamies ikdienā.

– Izzini savus kolēģus, kā arī pats pielaid viņus sev tuvāk, saka Kamilla.

Kad esam zinātkāri, mēs klausāmies labāk, bet, kad iedomājamies, ka zinām atbildes uz visiem jautājumiem, mēs pārstājam klausīties. Atceries, ka Tu neesi tas, kuram ir jāatrisina ikviena problēma un pieņem domu, ka ir dienas, kad viss neizdodas tā, kā iecerēts – šādā veidā Tu kļūsi tuvāks un saprotamāks saviem kolēģiem.

Kamillas Top 5 padomi labākam komandas darbam

1. Vienota pieeja

Izstrādā vienotu pieeju uzdevumu pildīšanā un izvirzi kopējus mērķus.

2. Ieturiet pauzes kopā

Atceries, ka pauzes paredzētas atpūtai un enerģijas atgūšanai

3. Izzini kolēģus!

Pavēro, kā viņi strādā un ko domā. Zinātkāre padara cilvēku par labāku klausītāju.

4. Satiec kolēģus

Centies satikt kolēģus personīgi, lai komunicētu ne tikai caur e-pastiem vai telefonu.

5. Tu veido daļu no apkārtējās atmosfēras!

Domā, ar ko Tu runā, kā Tu runā un ko Tu runā. Vai tas dod pozitīvu pienesumu? Vai Tu palīdzi veidot patīkamu atmosfēru darbā?

Avots: ajprodukti.lv