Pirmo reizi Latvijā veic pētījumu par iekārojamāko darba devēju

2007-11-27

Ziņa medijiem

Pirmo reizi Latvijā veic pētījumu par iekārojamāko darba devēju
SIA WorkingDay Latvia pirmo reizi Latvijā veic pētījumu Iekārotākais darba devējs 2007. Pētījuma mērķis ir noskaidrot uzņēmumu – darba devēju – reputāciju darba tirgū, kā arī galvenos motivējošos faktorus, kas darba ņēmējiem liek izvēlēties, kurā no šiem uzņēmumiem strādāt.

Jau šobrīd pētījums ir izraisījis lielu interesi no darba devēju puses un pētījumā aktīvi iesaistās arī darba ņēmēji. Šobrīd pētījumā piedalījušies vairāk kā 300 respondenti. Pētījuma veicēji aicina darba ņēmējus un darba devējus aktīvi iesaistīties pētījumā. Anketas aizpildīšana aizņem ne vairāk par piecām minūtēm un ir parocīga.

„Ikdienas darbā „WorkingDay Latvia personāla atlases speciālisti bieži sastopas ar situāciju, kad darba devēju reputācija darba tirgū ir atšķirīga no tā, ko darba devējs piedāvā saviem darbiniekiem – darba saturs, vadības attieksme, sociālās garantijas, atalgojums, apmācības un izaugsmes iespējas, darba apstākļi, prestižs un citi faktori. Tas rada šķēršļus kvalitatīva darbaspēka piesaistīšanai uzņēmumam, stāsta pētījuma projekta vadītājs, uzņēmuma mārketinga direktors Māris Silinieks.

Tāpēc personāla atlases un darbinieku nomas uzņēmuma „WorkingDay Latvia vadība pieņēmusi lēmumu uzsākt ikgadēju darba devēju reputācijas pētījumu, kas darba devējiem palīdzēs apzināties savu pozicionējumu darba tirgū, bet darba ņēmējiem kalpos par labu ceļvedi savas ideālās darba vietas sameklēšanā.

Pētījums, sākot no 2007. gada, tiks veikts reizi gadā. Darba devējiem tas ļaus sekot sava tēla izmaiņām darba tirgū un pieņemt lēmumus par nepieciešamjām reklāmas vai sabiedrisko attiecību aktivitātēm ar nolūku spodrināt tēlu un atpazīstamību potenciālo darba ņēmēju vidū. Būtisks veids, kā darba devējs informē darba tirgus dalībniekus par savu uzņēmumu, ir arī darba sludinājumi.

Ikdienas darbā „WorkingDay Latvia personāla atlases speciālisti ir novērojuši atšķirības starp darba devēju viedokli, kas darbiniekiem liek izvēlēties strādāt vienā vai citā uzņēmumā un starp darba ņēmēju viedokli par to, kas tieši viņus motivē darba vietas maiņai vai gluži pretēji – darba vietas saglabāšanai.

Ar pētījuma rezultātiem mediju pārstāvji varēs iepazīties mediju brokastīs „WorkingDay Latvia birojā 2008. gada 9. janvārī. Žurnālistiem tiks izsūtīti elektroniski ielūgumi uz pētījuma prezentāciju.

Papildus informācija: Māris Silinieks, mārketinga direktors, tālr. 67365393, 29245473, e-pasts: maris.silinieks@workingday.lv