Kā pareizi iekārtot mājas biroju?
Pandēmija strauji pārcēlusi birojus uz mājām un attālināts darbs būs strādājoša cilvēka realitāte vēl kādu laiku. Uz mājas darbavietām attiecas visas tās pašas iekārtošanas un darba vides riska novērtēšanas prasības, kas uz darbavietu birojā, taču šajā ziņā bieži grēkojam. Kā iekārtot biroju mājās tā, lai tas būtu drošs un veselībai nekaitīgs, stāsta Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Darba drošības un vides veselības institūta direktors asociētais profesors Ivars Vanadziņš.
Aptaujājot Latvijas iedzīvotājus, pētnieki secinājuši, ka 33% mājās strādājošo nav atbilstoša galda un krēsla. Tas rada sekas – 25% respondentu sūdzas par biežākām sāpēm, 36% atzīmē, ka ir radušās sūdzības par redzi, bet aptuveni trešdaļa saka, ka, strādājot mājās, stresa līmenis ir pieaudzis. Lai to novērstu, eksperti iesaka veikt sava mājas biroja novērtējumu, pievēršot īpašu uzmanību telpas plānojumam, mēbelēm, apgaismojumam, tehniskajam nodrošinājumam, kā arī darba un atpūtas nošķiršanai.
Attālinātā darba apstākļus RSU zinātnieki analizējuši kopā ar Vidzemes augstskolas pētniekiem valsts pētījumu programmas projektā “Dzīve ar COVID-19: Novērtējums par koronavīrusa izraisītās krīzes pārvarēšanu Latvijā un priekšlikumi sabiedrības noturībai nākotnē”.