Vai tavs CV traucē tev atrast labāku darbu?

‘Es jau vairākus mēnešus no vietas sūtu pieteikumus uz dažādiem amatiem un dažādiem uzņēmumiem – atbildes nekādas. Es saprotu ka darba tirgus šobrīd ir sarežģīts, bet kā var tā būt ka mans pieteikums nav ieinteresējis nevienu darba devēju?’

Lielākā daļa CV, kurus mēs saņemam ikdienā ir tā vērti lai tos būtiski pilnveidotu. Nevar viennozīmīgi apgalvot ka kandidāta nepilnīgais CV traucē viņam atrast piemērotu darbu, bet, lai tiktu atlases nākamajā kārtā, izšķiroši svarīgs var kļūt katrs sīkums.

Protams, mēs visi zinām seno patiesību ka pieteikumam ir jānoķer lasītāja uzmanība. Bet ne mazāk svarīgi ir lai pieteikums spētu pienācīgi pārdot tavas iemaņas un zināšanas. Pieteikums lielā mērā ir mārketinga instruments. Kā potenciālajam darbiniekam, tev ir jāpārdod savas iemaņas un prasmes savam potenciālajam darba devējam.

Ja tavs pieteikums:
a) nenoķer lasītāja uzmanību
b) nepārdod tavas prasmes un neprezentē tevi kā profesionālu darbinieku, tad tas var nodarīt tev vairāk ļauna nekā laba.

Nosūtot pavirši izveidotu pieteikumu tu vari aizvērt attiecīgā darba devēja durvis uz visiem laikiem.

Uzskaitīšu 5 galvenos jautājumus kuri izšķir vai tavs pieteikums palīdz tev atrast labāku darbu, vai gluži pretēji – traucē:

1. Vai pieteikums noķer skatienu? – Vienmuļš un garlaicīgs noformējums ir pirmais nosacījums kas mazina lasītāja uzmanību. Pameklē Internetā CV paraugus, palūdz draugiem kuri agrāk ir pieteikušies uz amatu konkursiem. Izvēlies visizskatīgāko noformējumu. Vai tavs pieteikums ir konkurētspējīgs ar citiem paraugiem? Kuru no pieteikumiem tev visvairāk gribētos izlasīt? Es neieteiktu apkarināt to ar fotogrāfijām, grafikiem un citiem zvaniņiem, bet vairāk pievērst uzmanību teksta formatējumam. Vai tas noķer uzmanību?

2. Vai tavs pieteikums ir iedarbīgs? – Labs noformējums vēl nenodrošina to lai tu izskatītos profesionāls kandidāts. Tev vēl ir pārliecinoši jāprezentē savas iemaņas un prasmes. Atceries, tavs pieteikums var nonākt vienā kaudzē ar 200 citiem. Var gadīties ka tu un tavi konkurenti cenšas ieinteresēt darba devēju ar vienu un to pašu darba pieredzi un zināšanām. Bet vai tavs pieteikums spēs piesaistīt lasītāju un pārliecināt viņu ka tieši tava pieredze ir tā kas ļaus tev uzvarēt konkursā? Atceries ka darba devējs ir izlasījis neskaitāmus CV un katrā no tiem viņš ir lasījis ļoti līdzīgas frāzes. Kā tu vari pierādīt savas pieredzes un zināšanu pārākumu pār citiem?

3. Vai tu pietiekoši labi spēj sevi pārdot? – Viena no lielākajām un visbiežāk pieļautajām kļūdām ir tā, ka kandidāti vienkārši izveido sarakstu no tā, ko viņi ir darījuši. Katru dienu man nākas redzēt CV, kuri ir anketas formā aizpildīti ar   ‘datums, darbavieta, datums darbavieta’… Tas nav pieteikums; tas ir darbavietu saraksts. Pieteikums ir dokuments kura uzdevums ir aktīvi prezentēt tavas vērtīgās iemaņas un sasniegumus, kurš izveidots paturot prātā to, kā uz to skatīsies potenciālais darba devējs. Tava darba biogrāfija nenoliedzami ir atslēgas sastāvdaļa pieteikumā; bet tā nav vienīgā sastāvdaļa. Apraksti savas profesionālās priekšrocības, izveido prasmju kopsavilkumu vai Izcilāko sasniegumu sadaļas pie katras darbavietas, lai priekšplānā izvirzītos svarīgākā informācija par tevi.

4. Vai tu liec uzsvaru uz pareizajām priekšrocībām? – Prezentēt visu atbilstošo informāciju ir pareizi, bet izcelt svarīgāko ir izšķiroši. Vieta pieteikumā ir limitēta – tu tajā nevari uzskaitīt katru labo darbu kuru esi paveicis kopš karjeras sākuma. Toties tu vari un pat vēlies izcelt tās iemaņas/prasmes/zināšanas, kuras vislabāk atbilst attiecīgajam amatam. Padari savu pieteikumu mērķtiecīgu un šauri fokusētu. Nekādā gadījumā nelieto vienu un to pašu pieteikumu piesakoties uz dažādām vakancēm.

5. Vai tev ir kāds satriecošs iemesls kāpēc pieņemt darbā tieši tevi? – Nestāsti darba devējam kādu pozīciju tu ceri iegūt viņa uzņēmumā. Labāk pastāsti, kāds tu viņam vari būt darbinieks. Paskaties uz to no darba devēja puses: viņš izskata pieteikumus tāpēc ka viņam ir kāda konkrēta vajadzība. Ja tavs pieteikums spēj pierādīt ka patiesībā tu būsi firmas ieguvums – ja tu spēj skaidri demonstrēt to, ka tu vari celt uzņēmuma rezultātus un savā amatā vari strādāt radoši un ar izaugsmi – darba devējs sapratīs ka viņa vajadzība tiks apmierināta.

Ja tu kaut uz vienu no augstāk uzskaitītajiem jautājumiem atbildēji noliedzoši, tev vajadzētu nopietni pārskatīt savu pieteikumu. Visbeidzot, palūdz lai to pakritizē tavi draugi vai kolēģi.