Runā no visas sirds!
Viens no svarīgākajiem nosacījumiem sekmīgas karjeras attīstībā ir prezentācijas iemaņas. Piedāvāju dažus padomus kā prezentēt savu ziņojumu pārliecinoši un efektīvi.
Katru dienu mums nākas vadīt mazākas un lielākas prezentācijas. Biznesa attiecībās, pie kafijas tases, ar klientu vai investoru, un protams arī darba pārrunās.
Lielākā daļa pieaugušo baidās no publiskas uzstāšanās. Bet mūsdienu straujajā laikmetā ir īpaši svarīgi mācēt radīt pareizo iespaidu par prezentējamo ideju – ātri un iedarbīgi. Savā iepriekšējā semināru vadīšanas pieredzē man nācās secināt ka pat visizglītotākie un pieredzējušākie profesionāļi bieži nespēj radīt uzticamu un skaidru savas idejas prezentāciju, atstājot uz klausītāju nepārliecinošu iespaidu.
Piedāvāju trīs padomus kuri ļaus tev rezultatīvāk noprezentēt savas labākās īpašības.
1. Esi sagatavots. Labi pazīsti savu auditoriju – pirkšanas ieradumus un noteikumus, jebkādas bailes, vēlmes vai iekāres pie kurām tu vērsīsies. Izpēti kā tu vari piedāvāt kādu vērtību vēl pirms sagaidi kādu vērtību pretī, un tu bruģēsi ceļu kurš ved uz saistībām un ietekmi. Neatkarīgi no tā vai tu vērsies pie vairāku simtu auditorijas vai pie vienas personas, skaidri apzinies ko tu sagaidi no sadarbības un jau iepriekš visu rūpīgi izplāno. Iedvesmo sevi pozitīvi. Piemēram, Es zinu par to vairāk kā jebkurš no klātesošajiem, atsauc atmiņā savus pagātnes sasniegumus. Tas tev palīdzēs pārvarēt uztraukumu pirms uzstāšanās un radīs pozitīvas emocijas. Ja tu tam no visas sirds tici, tu to paveiksi.
2. Esi ticams. Sniedz auditorijai saturīgu vēstījumu demonstrējot kompetenci un pārliecību. Atstāsti gadījumus no prakses lai saliktu uzsvarus uz pareizajiem punktiem tavā stāstījumā. Savieno vārdus ar žestiem lai tie sūtītu auditorijai vienu un to pašu ziņu. Cilvēki notic tam ko viņi redz vēl pirms ir sapratuši teikto. Cieni savu auditoriju, runā kā līdzīgs ar līdzīgu. Izvairies no nervozas mīņāšanās vai citiem žestiem kas norāda uz uztraukumu (piemēram, rokas kabatās), dziļi ievelc elpu un izmanto pauzes lai radītu nosvērtu noskaņojumu. Pieskaņo apģērbu situācijai un visu laiku atrodies ar seju pret auditoriju.
3. Esi interesants. Cilvēkus pievelk (un viņi ņem darbā) tādus pašus cilvēkus kādi ir viņi paši. Apbalvo cilvēkus ar smaidu, krietnu rokasspiedienu un viņu vārdu. Lieto atbilstošu attieksmi, labvēlīgu intonāciju un attiecīgu tempu lai tavu ziņu saņemtu un pilnībā saprastu. Nodod sajūsmu runājot ātrāk, radi mierīgu noskaņu runājot lēnāk un mēģini pielāgot savu sniegumu auditorijas stilam. Saglabā neuzkrītošu acu kontaktu, pat runājot ar lielāku auditoriju. Lieto žestus un ķermeņa kustības lai labāk demonstrētu un uzsvērtu atsevišķus punktus.
Kāpēc riskēt zaudēt vērtīgas biznesa vai karjeras iespējas par labu kādam citam? Seko šiem trīs ieteikumiem un pastiprināsi interesi un uzmanību pret sevi šajā, ar konkurenci piesātinātajā, pasaulē.