Turpinot lietot mājas lapu www.workingday.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk šeit >>.

Latviski   |   English

Autorizēties


WorkingDay pētījums: “iekārotākais” darba devējs 2014 ir Latvenergo



Ir noslēdzies ikgadējais pētījums „Iekārotākais darba devējs, kuru „SIA WorkingDay Latvia veic astoto gadu. Šogad, jau trešo gadu no vietas, stabilu līdera pozīciju notur „Latvenergo AS.

Par TOP10 iekārotākajiem darba devējiem Latvijā pētījuma dalībnieki atzinuši: 1. Latvenergo, 2. Lattelecom, 3. Latvijas Mobilais Telefons, 4. Swedbank 5. Latvijas Valsts Meži, 6. Statoil Fuel & Retail Latvia, 7. Air Baltic Corporation, 8. Latvijas Gāze, 9. Latvijas Banka un 10. Latvijas Dzelzceļš.

Pētījumā tika noskaidrots, kuri darba ņēmējam ir svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, un kā šie kritēriji tiek īstenoti attiecīgajos uzņēmumos. Tā kā iegūtos datus ir iespējams analizēt pēc respondentu izglītības, amata, atalgojuma līmeņa un citiem kritērijiem, tas ir neatsverams instruments personāla atlasē, jo palīdz izvēlēties atbilstošas metodes attiecīgo speciālistu piesaistīšanai.

Māris Silinieks komentē, ka pēc ekonomiskās krīzes valstī, darba devēju reputācija darba tirgus vērtējumā bija mainīga, jo tas bija laiks, kad jāpieņem nepopulāri lēmumi, piemēram, darbinieku skaita samazināšana, atalgojuma pārskatīšana. Šobrīd darba devēju reputācija ar katru gadu stabilizējas. Būtiskas izmaiņas ir tad, ja uzņēmums mērķtiecīgi spodrina savu tēlu un komunicē ar darba ņēmējiem. Pozitīvs piemērs ir Draugiem Group (draugiem.lv), kas 2011. gadā pārcēlās uz ērtu un modernu biroju, to komunicējot masu saziņas līdzekļos. Līdz ar foto ekskursiju jaunajā birojā, uzņēmums pastāstīja arī par citiem „labumiem, kas tiek piedāvāti tā darbiniekiem. Tas uzņēmumam ļāva iekārotāko darba devēju topā 2012. gadā pakāpties par 28 vietām, un nu jau trešo gadu Draugiem Group nemainīgi saglabā 12. vietu. Tas ir nozīmīgs sasniegums laikā, kad IT nozares uzņēmumi sīvi cīnās par talantīgākajiem speciālistiem.

Diemžēl, ne visi darba devēji apzinās, cik liela nozīme kvalificētu speciālistu piesaistīšanā ir uzņēmuma tēlam darba tirgū. Sliktu uzņēmuma slavu nevar „aizlāpīt ar lielām algām. Reiz kāda uzņēmuma personāla vadītāja atzinās, ka uzņēmums saviem darbiniekiem var atļauties maksāt mazākas algas nekā konkurenti, jo uzņēmumam ir laba reputācija darba tirgū un visi tik un tā vēlas tajā strādāt. Tas nozīmē, ka uzņēmumam, kurš taupa līdzekļus sava tēla spodrināšanai, var nākties maksāt lielākas darba algas, lai piesaistītu konkurētspējīgus speciālistus, piebilst Māris Silinieks.

Ar iekārotāko darba devēju TOP 100 2007.-2014. gadiem var iepazīties šeit >>



  
   draugiem.lv
     

Komentāri

Jūsu pārlūks natbalsta SVG datņu parādīšanu



Iesakām