Turpinot lietot mājas lapu www.workingday.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk šeit >>.

Latviski   |   English

Autorizēties

Biznesam

Kā darbiniekus padarīt par 'savējiem' un kāpēc šodien tas ir tik grūti?

Digitālajā un robotu laikmetā, kad vairāk kā jebkad ir jāprot būt cilvēkam, darbinieku iesaistes un motivācijas jautājums karsē uzņēmumu vadītāju un cilvēku un talantu vadības kolēģu prātus. Kad labi uzņēmuma darbinieki sāk izšķīst kā smiltis no saujas un cilvēki vairs nejūtas piederīgi uzņēmumam, ir pēdējais laiks domāt par risinājumiem un pārmaiņām. Tad ko īsti darīt, lai noturētu un iesaistītu darbiniekus?

Vadītājs – līderis kā investīcija uzņēmuma nākotnē

Mūsdienās uzņēmumi sastopas ar neskaitāmiem izaicinājumiem – mainās tirgus un tehnoloģijas, izmaiņas notikušas arī darbinieku paaudzēs. Aizvien svarīgāk kļūst atrast tos cilvēkus, kas redz situāciju kopumā un var stūrēt uzņēmumu cauri pārmaiņu vētrām droši un pārliecināti. Līdz ar to arvien aktuālāks kļūst jautājums, kā atrast sekmīgu līderi – dzinējspēku pārmaiņām un progresam?

Gribam darbiniekus ar mirdzošām acīm!

Arī jūs noteikti kādreiz esat teikuši - gribam un meklējam tikai darbiniekus “ar mirdzošām acīm”! Un visi mēs ar “mirdzošām acīm” saprotam entuziastisku un ieinteresētu darbinieku. Tātad metafora “mirdzošas acis” nozīmē darbā iesaistītu darbinieku. Vai mirdzošas acis darba intervijā nozīmē, ka tādas tās būs arī pēc mēneša darbā? Un ja – nē? Vai tā būtu bijusi darbinieka prasmīga mānīšanās vai arī - darba devēja neprasme to mirdzumu noturēt?

Komandu saliedēšana - mīti un realitāte

Katrā uzņēmumā reiz pienāk mirklis, kad vadītājs aizdomājas par komandas saliedēšanas pasākumu. Daudzi uzņēmumi savus darbiniekus sūta brīvā dabā, spēlēt spēles un pat kopā iet pirtī. Pastāv viedoklis, ka šādā veidā darbinieki atgriežoties labāk sadarbosies! Diemžēl gaidītais rezultāts parasti izpaliek. Efektīvu, uz rezultātu sasniegšanu balstītu komandu nevar izveidot atrauti no reālā biznesa. Izveidot efektīvu komandu var no jebkuriem cilvēkiem, bet tas prasa mērķtiecīgu darbu un disciplīnu.

Veiksmes stūrakmens – motivācija

Veiksmīgs uzņēmums nenozīmē tikai pozitīvu bilanci, rentabilitāti, likviditāti un citus finanšu rādītājus, – veiksmes faktoru ļoti lielā mērā nosaka cilvēku – īpašnieku, vadītāju, darbinieku – savstarpējā mijiedarbība. Kāpēc vienā uzņēmumā visi dzīvo kā lielā, laimīgā ģimenē, turpretī otrā notiek nemitīga rotācija un kadru mainība? Kāpēc viena uzņēmuma darbiniekus no darba devēja nespēj aizvilkt pat ar lieljaudas traktoru, turpretī citā firmā strādājošie nemitīgi tur roku uz pulsa, meklējot, kur siltāk, ērtāk, vairāk maksā? Kāpēc vienā uzņēmumā visi izvirzītie mērķi tiek sasniegti un pārsniegti, nemitīgi attīstoties arvien jaunos virzienos, turpretī citā ar mokām tiek paveiktas elementārākās lietas, kas nodrošina darbību, bet nesniedz gandarījumu? Atbilde ir vienkārša un reizē daudz slāņaina – motivācija. Ja tā ir, viss notiek. Ja nē – tā ir jāatrod.

    Rakstu skaits lapā:    
Jūsu pārlūks natbalsta SVG datņu parādīšanu



Iesakām