Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

10 biežāk pieļautās kļūdas darba intervijās

Žurnāls Fortune (New York) sadarbībā ar biznesa vadības konsultāciju uzņēmumu OI Partners ir izveidojis darba intervijās biežāk pieļauto kļūdu topu un ieteikumus, kā no tām izvairīties. Kādas tad ir biežāk pieļautās kļūdas darba intervijās? 10….

Lasīt vairāk...

Šie 5 soļi var palīdzēt Jums pasargāt sevi no izdegšanas!

Ja darba vietā rodas sajūtas, ka kaut ko nespējat kontrolēt, un trūkst kontakta ar kolēģiem, Jūsu apkārtējā vide var novest pie izdegšanas. Šķiet, ka mūsdienās ziņas par cilvēkiem, kuri jūtas izdeguši, ir atrodamas it visur….

Lasīt vairāk...

Kāpēc darbiniekiem jākopj personīgais zīmols sociālo mediju laikmetā?

Jau sen vairs nevaram novilkt skaidru līniju starp iekšējām un ārējām komunikācijām. Tās ir kā divi cimdi. Viens virziens ir atkarīgs no otra un tikai abi kombinēti var sniegt labākos rezultātus. Tāpat mēs nevaram šauri…

Lasīt vairāk...

Kā sociālie tīkli var palīdzēt vai apgrūtināt darba meklējumus?

Nenoliedzami sociālo tīklu lietošana ir kļuvusi par mūsu ikdienas sastāvdaļu. Gandrīz ikvienam ir kāds sociālo tīklu profils, kur nepiespiesti, viegli, jautri un aizraujoši veidot, uzturēt kontaktus, dalīties ar interesantu tekstuālu vai vizuālu informāciju. Tomēr vienmēr…

Lasīt vairāk...

Kā pareizi iekārtot mājas biroju?

Pandēmija strauji pārcēlusi birojus uz mājām un attālināts darbs būs strādājoša cilvēka realitāte vēl kādu laiku. Uz mājas darbavietām attiecas visas tās pašas iekārtošanas un darba vides riska novērtēšanas prasības, kas uz darbavietu birojā, taču…

Lasīt vairāk...

Mazo nianšu būtiskā nozīme personāla atlases procesā

Meklējot informāciju par atlases procesu vai, konkrētāk, par intervijas norisi, iespējams atrast ļoti daudz ieteikumu, kā uzvesties intervijas laikā un kādas atbildes vislabāk sniegt uz intervētāju tipiskajiem jautājumiem, novārtā atstājot lietas, kas vēl, bez sniegtā…

Lasīt vairāk...

Atgriežoties birojā, jūs atklāsiet, ka kaut kas ir mainījies

Kas jums nāk prātā, izdzirdot vārdu “birojs”? 2021. gadā uz to ir grūti atbildēt. Šajā neparastajā pandēmijas laikā darba vidi mēs katrs esam pieredzējuši citādi. Daļa darbinieku ir atgriezusies galvenajā birojā, citi tur parādās tikai…

Lasīt vairāk...

Attālinātais darbs: kā strādāt veselīgāk no mājas biroja?

Jau gandrīz gadu pasaule ir piedzīvojusi līdz šim nebijušu attālināta darba pieaugumu. Tas ir nesis daudz pozitīvu pārmaiņu, taču arī daudz izaicinājumu. Pētījumu dati rāda, liela daļa darbinieku, strādājot no mājām, cīnās ar neergonomiski iekārtotas…

Lasīt vairāk...

Birojs mājās: vai produktivitāte mazinās?

Vīrusa pandēmijas laiks ienesis savas korekcijas vairumā Latvijas uzņēmumu. Taču šis ir labs laiks ne tikai paātrinātai digitālo jaunievedumu – e-veikala, attālināto sapulču u.c. – ieviešanai savā uzņēmumā, bet arī savas darba vides un produktivitātes…

Lasīt vairāk...

Seši rituāli, kas mājās palīdz saglabāt biroja sajūtu

Darbam mājās nepieciešama strukturēta pieeja, mērķu vienkāršošana, līdzīga rutīna kā birojā, iemaņas sava laika pārvaldīšanā, komunikācija un paradums laikus izslēgt datoru. Teju visi jaunuzņēmumi ir pārgājuši uz attālinātā darba modeli. To pieredze liecina, ka darbs…

Lasīt vairāk...

Kā svinēt svētkus attālināti?

Pamazām esam pielāgojušies strādāt no mājām, tāpēc aktuālāks palicis jautājums – kā nosvinēt svētkus kopā, bet attālināti? Ielūdzam “LMT viedtelpā”, kur Mārtiņš Spuris atradis dažādus radošus veidus svētku svinēšanai!    

Lasīt vairāk...

Kā sagatavoties eSapulcei?

Prezentāciju meistars Kristaps Pētersons dalās ar ieteikumiem, kā vislabāk sagatavoties eSapulcei gan tās vadītājam jeb saimniekam, gan dalībniekiem. Kristaps pastāsta vairākus svarīgus attālinātās komunikācijas etiķetes principus un labo praksi. Kurš te ir saimnieks? Lai eSapulce…

Lasīt vairāk...