Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Četri aktuālākie temati par cilvēkresursiem

Vai kādreiz ir bijusi sajūta, ka dzīvojam zinātniskās fantastikas romānā? Mākslīgā intelekta, automatizācijas un mašīnmācīšanās laikmetā var viegli aizmirst darba cilvēcisko aspektu. Taču, apskatot populārākos tematus cilvēkresursu pārvaldībā, tehnoloģiju attīstība ir tikai daļa kopējās situācijas….

Lasīt vairāk...

Kā mākslīgais intelekts ietekmē cilvēkresursu vadību?

Ir četras jomas, kurās ir skaidri redzama mākslīgā intelekta nostiprināšanās. Pirmā no tām ir lietotāja pieredze, kas nebūtu pārsteigums. Personalizēti ieteikumi un Netflix skatīšanās pieredze ir kardināli mainījusi mūsu personīgo un patērētāju dzīvi, mainot arī mūsu uzskatus par…

Lasīt vairāk...

Kompetences biznesā un organizāciju vadībā

Vārdam “kompetence” ir vairākas nozīmes. Ikdienas sarunu valodā ar to biežāk saprot kādas tehniskas zināšanas vai pieredzi. Mēdz sacīt – “kompetents cilvēks”, tātad, pieredzējis, kvalificēts, tāds, kurš zina, ko dara. Savukārt, biznesā un organizāciju vadībā…

Lasīt vairāk...

Pieredzes stāsts: mans digitālā HR ceļš

Kāpēc es te “plosos” par personālvadības digitalizācijas tēmu? Jau esmu savos sociālo tīklu rakstos stāstījusi, ka patiesi ticu tam, ka digitalizējot personālvadības procesus, ir iespējams uzlabot ne tikai personāla daļas darbu, bet arī veicināt darba…

Lasīt vairāk...

HR vai darbinieka sastādīts amata apraksts?

Amata nosaukums un amata apraksts ir teju neatņemama darba sastāvdaļa – tas ļauj visām iesaistītajām pusēm saprast amatu, piemēram, ļauj kandidātiem saprast, vai viņi varētu būt piemēroti konkrētajai pozīcijai un palīdz atlases speciālistiem uzdot precīzus…

Lasīt vairāk...

Svaiga perspektīva sarunā par darba un privātās dzīves līdzsvaru

Mūsdienu pasaulē ar pastāvīgiem paziņojumiem telefonos un visur līdzās esošu e-pasta kastīti šķiet arvien grūtāk atrast balansu starp darbu un pārējo dzīvi. Darba un privātās dzīves līdzsvars jau ilgstoši ir plaši apspriests temats, un kā…

Lasīt vairāk...

Darba vietas psiholoģizācija

Progresīvas organizācijas jaunais kapitāls Pat visgudrākais un spējīgākais vadītājs šajos nepārtraukto, nebeidzamo un lielākoties neprognozējamo pārmaiņu apstākļos ir sapratis, ka viens nav cīnītājs. Tāpēc šodien darba devēji meklē darbiniekus, kas ir proaktīvi, motivēti, atbildīgi un…

Lasīt vairāk...

Veidojiet izaugsmes kultūru, nevis apsēstību ar rezultātiem

Dilemma ir šāda: konkurētspējīgā, sarežģītā un mainīgā biznesa vidē uzņēmumi no saviem darbiniekiem prasa aizvien vairāk. Taču vienlaikus biznesu ietekmējošie spēki apgrūtina darbinieku ikdienu, veicina viņu bailes un ierobežo viņu spējas. Tāpēc nav pārsteigums, ka…

Lasīt vairāk...

Jaunā darbinieka ievadīšana – kā to padarīt neaizmirstamu?

Kā jau katrs sākums, arī darba uzsākšana, jaunajiem darbiniekiem saistās ar satraukumu, neziņu un bailēm. Neatkarīgi no tā, cik pārdomāts ir darba attiecību uzsākšanas process, tas gandrīz nekad nav viegli. Steigā un aizņemtībā darba devēji…

Lasīt vairāk...

Kas ir darbinieku pieredze?

Definīcija: Darbinieku pieredze iekļauj to, ko cilvēki piedzīvo, novēro un jūt savās darba gaitās konkrētā uzņēmumā. Piemēram, aprunāšanās ar darbiniekiem pēc viena nostrādāta mēneša ļauj novērtēt viņu pieredzi amatā ievadīšanas procesā. Pēdējos gados izpratne par…

Lasīt vairāk...

Desmit prasmes, kas ir nepieciešamas ikvienam veiksmīgam personāla vadītājam

Lai gūtu patiesus panākumus, personāla vadītājam ir nepieciešams liels apjoms prasmju. Apskatīsim desmit no tām. Pamanīsiet, ka neviena no tām nav patika pret cilvēkiem (lai gan tā noteikti palīdz). Nr. 1 Rēķināšana Jums tika solīts,…

Lasīt vairāk...

Kā Maslova hierarhija ir saistīta ar darbinieku motivācijas psiholoģiju?

Abrahams Maslovs bija amerikāņu psihologs, vajadzību hierarhijas teorijas radītājs. Viņš apgalvoja, ka psiholoģiskās veselības pamatā ir vajadzību piepildīšana prioritārā secībā. Saskaņā ar šo teoriju cilvēkiem vispirms ir jāpiepilda savas pamatvajadzības, lai varētu virzīties pēc personīgās…

Lasīt vairāk...