Karjeras akadēmija

Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru

Ko dāvināt darbiniekiem?

Uzzini, kā uzņēmumi saviem darbiniekiem var pasniegt dāvanu (bonusu), kas neapliekas ar algas nodokli. Izvēloties Ziemassvētku dāvanu darbiniekiem, ir labi to darīt, domājot, ko ar šo dāvanu vēlamies saviem darbiniekiem pateikt un kādas sajūtas vai…

Lasīt vairāk...

Iemesli, kāpēc uzņēmumiem ir jārīko korporatīvie pasākumi

Par korporatīvo jeb team building pasākumu nozīmi tiek runāts jau sen. Uzņēmumos visā pasaulē tie tiek uzskatīti par būtisku iekšējās vides uzlabošanas faktoru. Kādu vēl nozīmi sniedz korporatīvie pasākumi? Kādēļ ir vērts tos rīkot neatkarīgi…

Lasīt vairāk...

Intervija ar Sandu Bergmani-Behmani, airBaltic biznesa partneri personālvadības un labbūtības jautājumos

Sanda, pastāsti, lūdzu, kad darbinieku labbūtības jautājumi nokļuva Tavā darbakārtībā! Starptautiskā līmenī jautājums par aviācijas darbinieku psihoemocionālo veselību aktualizējās pēc “Germanwings” aviokatastrofas 2015. gadā. Dažus gadus vēlāk Eiropas Aviācijas drošības aģentūra nāca klajā ar regulējumu,…

Lasīt vairāk...

Kā uzlabot darbā ievadīšanas procesu?

Nav noslēpums, ka labu darbinieku trūkst, tāpēc uzņēmumiem ir ļoti svarīgi, lai darbinieki vēlētos palikt strādāt tieši viņu uzņēmumā. Onboarding procesi šobrīd ir viena no aktuālākajām tēmām dažādu organizāciju vidū, jo mēs esam kandidātiem labvēlīgā…

Lasīt vairāk...

Vai viens izmērs der visiem? Jeb, cik dažāda tomēr var būt pārmaiņu komunikācija!

Itin bieži lasām un dzirdām jēdzienu “pārmaiņu komunikācija”. Tā vispārējais lietojums var radīt maldīgu priekšstatu, ka pārmaiņu komunikācijai ir viens algoritms, ko apgūstot, vienādi var likt lietā visās pārmaiņu situācijās. Taču tā nebūt nav. Vēl…

Lasīt vairāk...

Kā digitālie rīki var palīdzēt mazināt darbinieku mainību?

Faktiskās izmaksas, kas ir saistītas ar jauna darbinieka pieņemšanu, var sasniegt līdz pat 4 reizes no konkrēta amata gada algas, saka starptautiski pētījumi. Šajā rakstā apskatīsim, kā digitālās tehnoloģijas var palīdzēt uzņēmumiem uzlabot darbinieka pieredzi…

Lasīt vairāk...

Darbinieku pārvilināšanas juridiskie un ētiskie aspekti

Nereti nākas dzirdēt par centieniem labus darbiniekus aizvilināt no konkurentu uzņēmumiem. Kādi ir darbinieku pārvilināšanas juridiskie aspekti? Kādi ētiskie aspekti jāņem vērā? Darbinieku pārvilināšana ir darbība, kurā uzņēmums mēģina piesaistīt darbiniekus no citiem uzņēmumiem. Šis…

Lasīt vairāk...

Pārliecību un vērtību loma aug – ar ko rēķināties darba devējam?

Uzņēmumu komunikācijas vide joprojām mainās. Ja kādu laiku atpakaļ viss, ko no mums sagaidīja un ko vēlējamies komunicēt par uzņēmumu, bija saistīts ar mūsu biznesa darbību, nozares attīstību, tad jau pēdējā laikā arvien vairāk no…

Lasīt vairāk...

Kas strādājošos notur pašreizējā darba vietā?

Darbinieku apmierinātības rādītāja kontekstā darba devējiem ir būtiski saprast, kādi ir galvenie iemesli un motivatori, kas darbiniekus Latvijā pašlaik notur esošajā darbā un kas savukārt veicinātu lēmuma pieņemšanu par darba maiņu? Ikviena uzņēmuma, iestādes tēls…

Lasīt vairāk...

10 soļi, kā izveidot efektīvu personāla vadības stratēģiju

Neatkarīgi no tā, vai strādājat lielā vai mazākā uzņēmumā, cilvēkresursu stratēģija veido pamatu visam, ko darāt cilvēkresursu jomā. Šajā rakstā mēs sniegsim HR stratēģijas definīciju, paskaidrosim, kā HR stratēģija ietekmē ikdienas personāla praksi. Kas ir…

Lasīt vairāk...

Talantu medības jeb 5 priekšnoteikumi, kā atrast labāko darbinieku

Augstajos konkurences apstākļos aizvien izaicinošāk ir atrast augsta līmeņa profesionāļus, kuri ne tikai ir zinoši savas jomas speciālisti, bet arī spēj pielāgoties uzņēmuma kultūrai ilgtermiņā. Kopā ar personāla atlases uzņēmuma “Amrop Latvija” vadītāju Viesturu Lieģi…

Lasīt vairāk...

Elastīgā atalgojuma sistēma uzņēmumā

Elastīgā atalgojuma sistēma ir paredzēta, lai motivētu darbiniekus sasniegt labākus darba rezultātus, saņemot par to proporcionāli lielāku atalgojumu. Tieši tāpēc elastīgais atalgojums nav piemērots visām jomām, bet tikai tām, kurās pats darbinieks ar savu uzvedību…

Lasīt vairāk...