Karjeras akadēmija
Raksti un padomi par personāla vadīšanu, biznesu un karjeru
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
HR vai darbinieka sastādīts amata apraksts?
Amata nosaukums un amata apraksts ir teju neatņemama darba sastāvdaļa – tas ļauj visām iesaistītajām pusēm saprast amatu, piemēram, ļauj kandidātiem saprast, vai viņi varētu būt piemēroti konkrētajai pozīcijai un palīdz atlases speciālistiem uzdot precīzus…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Svaiga perspektīva sarunā par darba un privātās dzīves līdzsvaru
Mūsdienu pasaulē ar pastāvīgiem paziņojumiem telefonos un visur līdzās esošu e-pasta kastīti šķiet arvien grūtāk atrast balansu starp darbu un pārējo dzīvi. Darba un privātās dzīves līdzsvars jau ilgstoši ir plaši apspriests temats, un kā…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Darba vietas psiholoģizācija
Progresīvas organizācijas jaunais kapitāls Pat visgudrākais un spējīgākais vadītājs šajos nepārtraukto, nebeidzamo un lielākoties neprognozējamo pārmaiņu apstākļos ir sapratis, ka viens nav cīnītājs. Tāpēc šodien darba devēji meklē darbiniekus, kas ir proaktīvi, motivēti, atbildīgi un…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Veidojiet izaugsmes kultūru, nevis apsēstību ar rezultātiem
Dilemma ir šāda: konkurētspējīgā, sarežģītā un mainīgā biznesa vidē uzņēmumi no saviem darbiniekiem prasa aizvien vairāk. Taču vienlaikus biznesu ietekmējošie spēki apgrūtina darbinieku ikdienu, veicina viņu bailes un ierobežo viņu spējas. Tāpēc nav pārsteigums, ka…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Jaunā darbinieka ievadīšana – kā to padarīt neaizmirstamu?
Kā jau katrs sākums, arī darba uzsākšana, jaunajiem darbiniekiem saistās ar satraukumu, neziņu un bailēm. Neatkarīgi no tā, cik pārdomāts ir darba attiecību uzsākšanas process, tas gandrīz nekad nav viegli. Steigā un aizņemtībā darba devēji…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Kas ir darbinieku pieredze?
Definīcija: Darbinieku pieredze iekļauj to, ko cilvēki piedzīvo, novēro un jūt savās darba gaitās konkrētā uzņēmumā. Piemēram, aprunāšanās ar darbiniekiem pēc viena nostrādāta mēneša ļauj novērtēt viņu pieredzi amatā ievadīšanas procesā. Pēdējos gados izpratne par…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Desmit prasmes, kas ir nepieciešamas ikvienam veiksmīgam personāla vadītājam
Lai gūtu patiesus panākumus, personāla vadītājam ir nepieciešams liels apjoms prasmju. Apskatīsim desmit no tām. Pamanīsiet, ka neviena no tām nav patika pret cilvēkiem (lai gan tā noteikti palīdz). Nr. 1 Rēķināšana Jums tika solīts,…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Kā Maslova hierarhija ir saistīta ar darbinieku motivācijas psiholoģiju?
Abrahams Maslovs bija amerikāņu psihologs, vajadzību hierarhijas teorijas radītājs. Viņš apgalvoja, ka psiholoģiskās veselības pamatā ir vajadzību piepildīšana prioritārā secībā. Saskaņā ar šo teoriju cilvēkiem vispirms ir jāpiepilda savas pamatvajadzības, lai varētu virzīties pēc personīgās…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Personāla vadība un mākslīgais intelekts – kas jau notiek un kam jāsāk gatavoties?
Nevienam nav noslēpums, ka pasaulē ikdienas parādās aizvien vairāk automatizēti procesi. Gan mehāniski agregāti, gan arī “ēteriski” AI (artifical inteligence – mākslīgais intelekts) darbināti risinājumi. Kāpēc, gan ne? Šiem darboņiem nav jāmaksā alga, tos var…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Darbinieki Latvijā no vadītājiem visvairāk sagaida cieņu un atzinību
Viena no būtiskākajām prasībām, lai darbinieks savu darbu uzskatītu par “normālu”, ir vadītājs, kurš ar cieņu izturas pret saviem padotajiem, noskaidrots If Apdrošināšana veiktajā pētījumā Baltijas valstīs. Respondenti atzina, ka viņu pašreizējās darba vietās tieši…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Kāpēc darbs nav labākā vieta, kur strādāt – Džeisons Frīds
Cilvēkresursi ir pietiekami plaši apspriesta tēma TED runu arhīvos. Portāls Core HR 2015. gadā izvēlējās trīs uzstāšanās, kuras pēc tā redaktoru domām būtu jānoskatās katram personāla vadītājam. Darbs ārpus biroja: kāpēc darbs nav labākā vieta,…
![](/wp-content/uploads/2020/03/placeholder.jpg)
Kā noteikt mācību vajadzības, kas saskan ar biznesa mērķiem?
Globālā pētījuma Linkedin Workplace Learning 2019 rezultāti liecina, ka mācību vajadzību noteikšana jeb trūkstošo prasmju identificēsana un novērtēšana ir mācību speciālistu Nr. 1 fokuss 2019. gadā. Pēc maniem novērojumiem, arī Baltijā noteikt mācību vajadzības, kas…
- « Iepriekšējā lapa
- 1
- …
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- …
- 19
- Nākamā lapa »