13 efektīvi padomi, kā attālināta darba darītājiem adaptēties jaunajā darbā
Tā kā darba devēji ir pamanījuši tādas attālinātā darba priekšrocības kā lielāku produktivitāti, mazāku darba kavēšanu un darbinieku mainību, tas ir ieguvis lielu popularitāti, īpaši pēc Covid-19 pandēmijas sākuma.
Attālinātā darba darītājiem ir citādas vajadzības nekā biroja darbiniekiem, un tas attiecas arī uz viņu adaptāciju. Viņiem būs vajadzīgas pareizās tehnoloģijas, rīki un resursi, lai iepazītos ar uzņēmumu, saviem kolēģiem un vadītājiem. Ja attālināta darba veicējiem netiek nodrošināts pilnvērtīgs adaptācijas process, darba devēji riskē zaudēt strādīgus un talantīgus darbiniekus.
Adaptācijas procesa pilnveidošana darbiniekiem, kas strādā attālināti, ir vitāli svarīga, jo arvien vairāk darbinieku pieprasa iespēju strādāt no mājām. Forbes cilvēkresursu padomes locekļiem ir padomi kā attālinātā darba darītāju adaptāciju padarīt efektīvāku.
1. Nosūtiet sagaidīšanas paketi
Apsveriet iespēju nosūtīt sagaidīšanas paketi, sarīkot virtuālas pusdienas darbinieka pirmajā darba dienā un pajautāt, kas viņam palīdzētu būt maksimāli sekmīgam jaunajā lomā. Vai arī palūdziet komandas biedriem ierakstīt sagaidīšanas ziņojumus vai videoklipus un pirmajā dienā tos nosūtīt uz jaunā darbinieka e-pastu. – Megana Makena, McCann Partners
2. Ieviesiet biroja klātienes pieredzi virtuālajā vidē
Padomājiet par visiem mazajiem personīgās saskares mirkļiem, ko darbinieki parasti piedzīvo birojā, un ieviesiet tos arī virtuālajā vidē. Sarīkojiet virtuālo iepazīšanos bez vadītāja. Iepazīstiniet jaunos darbiniekus ar organizāciju jūsu organizācijas darbinieku sazvanē, lai viņiem būtu iespēja satikties aci pret aci. Visbeidzot, apsveriet pirmajā darbā dienā iespēju iecelt jaunajam darbiniekam kādu kolēģi kā mentoru un draugu. – Džeklīna Nedvina, Autism Speaks Inc.
3. Izvirziet adaptācijas pamatus par prioritāti
Koncentrējieties uz adaptācijas pieredzes pamatiem: savlaicīgas pārbaudes, gandrīz nemitīga pieejamība, lai atbildētu uz jautājumiem, pareizi liktas cerības uz jaunajiem darbiniekiem visa procesa laikā un ieguldījumi tehnoloģijās, kas rada visaptverošu jauno darbinieku pieredzi. Tas ļaus jaunajam darbiniekam izjust uzņēmuma kultūru un dinamiski strādāt, fiziski neatrodoties birojā. – Eds Barrientoss, Brazen Technologies
4. Palīdziet jaunajiem darbiniekiem veidot kontaktus
Mēs nedrīkstam aprobežoties tikai ar “adaptāciju” (kas būtībā ir iepazīšanās ar tehniskajiem līdzekļiem); ir jādomā arī par “integrācijas procesu”. Šāda veida programma palīdz jaunajiem darbiniekiem integrēties darba kultūrā un veidot jēgpilnas attiecības ar svarīgākajām iesaistītajām personām. Īpaši attālinātā darba pasaulē jums ir rūpīgi jāapdomā iespējas, kā jaunajiem darbiniekiem palīdzēt veidot kontaktus un komunicēt ar kolēģiem. – Monika Bua, Morgan Samuels
5. Sarīkojiet virtuālās pusdienas
Jaunajiem darbiniekiem mēs rīkojam virtuālās pusdienas kopā ar viņu vadītājiem un personāla daļas pārstāvjiem. Mēs visiem nosūtām Grubhub dāvanu karti 20 dolāru vērtībā un izmantojam šo laiku, lai iepazītu viens otru vairāk, nevis tikai apspriest CV minēto informāciju. Mēs uzdodam tādus jautājumus kā: “Ja jums būtu ļauts ēst tikai vienu lietu līdz mūža galam, kas tas būtu?” Dažreiz mēs arī uzspēlējam spēli “Patiesība vai meli”. Tas ļoti palīdz jaunajiem darbiniekiem adaptācijas procesā! – Keitija Patersona, Xenter, Inc.
6. Nevajag aizmirst par izklaidēm
Man patīk interaktīva virtuālā adaptācija tiešsaistē: spēlējot spēles, stāstot stāstus un ļaujot formalitātēm sajaukties ar neformālu tērzēšanu. Pirmās 90 dienas jaunajiem darbiniekiem ir īpaši svarīgas, kas ir arī viena no stratēģiskākajām programmām personāla daļas pārraudzībā. Adaptācijas procesam nav jābūt mehāniskam; ir jāatvēl laiks darbinieku mijiedarbībai ar kolēģiem un jaunā apgūšanai, kas ir būtisks elements, kas vieno iesaistīšanos un integrēšanos. – Nakiša Grifina, Ripple Effect
7. Sagatavojiet galveno iesaistīto personu sarakstu
Personai, kas atbildīga par jauno darbinieku pieņemšanu darbā, jāsagatavo rūpīgi pārdomāts saraksts ar svarīgākajām iesaistītajām personām, ar kurām jaunajam darbiniekam būs jāstrādā kopā, pildot jaunos amata pienākumus, un jāinformē par attiecīgajiem apstākļiem. Kāpēc ar šo personu ir jāsatiekas? Kā viņi strādās kopā nākotnē? Informējot par galvenajām ieinteresētajām personām jau pirmajā dienā un pamudinot (vai sarīkojot) iepazīšanos, jūs paātrināt adaptāciju gan attālināti, gan ierastajos apstākļos. – Lindsija Pacera
8. Lieciet esošajiem darbiniekiem sagatavot iepazīšanās video
Mūsu adaptācijas procesa ietvaros mēs lūdzam darbiniekus sagatavot šādus iepazīšanās video, lai iepazīstinātu ar sevi un pastāstītu par savām interesēm un pieredzi ar jauniem kolēģiem. Kad darbinieki runā par savu dzīvi ārpus darba, jūs jūtat saikni ar viņiem, un tas adaptācijas procesam piešķir cilvēcīgus vaibstus un veicina personisku kontaktu veidošanos ar kolēģiem, pat ja daudzi joprojām pievienojas attālināti. – Dženifere Straba, Vyond
9. Piešķiriet kultūras mentoru
Pārliecinieties, ka jaunajam darbiniekam ir mentoru komanda. Īpaši svarīga loma ir kultūras mentoram. Kultūras mentors var izskaidrot jaunajam komandas dalībniekam rakstītus un nerakstītus organizācijas kultūras aspektus. Viņš var arī kliedēt mītus un izskaidrot normas, kas pastāv gan klātienes darba apstākļos, gan arī virtuālajā vidē. – Kortnija Pītersona, Sidwell Friends School
10. Piešķiriet jaunajam darbiniekam draugu
Piešķiriet jaunajiem darbiniekiem draugus, kas, pildot mentora pienākumus un ierādot viņiem jauno darbu, palīdzētu orientēties uzņēmumā kultūrā. Turklāt plānojiet pasākumus, kas apvieno mācības, iekšējo tīklošanu un komandas saliedēšanu. Sarīkojiet jaunajiem darbiniekiem iepazīšanās pusdienas, laimīgo stundu vai komandas sapulci. Tā saucamie “ledlauži”, lai dalītos ar vien uzņēmuma iekšienē zināmiem jokiem vai darbinieku iecienītāko kultūras elementu, ļauj jaunajiem darbiniekiem gūt priekšstatu pa savu komandu. – Lī Janoča, Knopman Marks Financial Training
11. Ieguldiet cilvēkkapitāla pārvaldības tehnoloģijā
Ieguldiet mūsdienīgā, viedā cilvēkkapitāla pārvaldības tehnoloģijā, kas palīdz personalizēt attālinātu adaptāciju. Īpaši attālinātā vai hibrīda modeļa gadījumā ieguvēji būs visi, jo sevišķi pats darbinieks, jo tas viņam palīdzēs iesaistīties kultūrā, nodibināt kontaktu ar savu komandu un just atbalstu. Apsveriet arī iespēju ienest klātienes sajūtu virtuālajā vidē, piemēram, pirmajā darba dienā nosūtot jaunajam darbiniekam kafiju un smalkmaizīti. – Sjūzana Tohjama, Ceridian
12. Gādājiet par to, lai apmācība būtu pieskaņota katra cilvēka vajadzībām
Dažādi cilvēki apgūst jauno dažādi. Daži mācās skatoties, citi klausoties, citi lasot un pierakstot, bet citi darot. Neatkarīgi no tā, vai adaptācija notiek klātienē vai virtuāli, uzņēmumiem būtu jānodrošina, lai šis process būtu piemērots visiem. To darot, darba devēji var būt droši, ka viņu vēstījums sasniegs visus jaunos darbiniekus, palīdzot viņiem justies gaidītiem un kā daļai no uzņēmuma kultūras. – Džons Feldmans, Insperity
13. Vairojiet kopības sajūtu
Koncentrējieties uz kopības sajūtas vairošanu un veiciniet kontaktu veidošanos starp cilvēkiem. Mēs to darām vairākos veidos, piemēram, izveidojot Slack kanālus jaunajiem darbiniekiem, kur var uzdot jautājumus un iepazīties. Tāpat mēs piedāvājam brīvprātīgā darba iespējas grupā, palīdzot jaunajiem darbiniekiem dot savu artavu vietējās sabiedrības labā, vienlaikus radot kopības sajūtu mūsu organizācijā. – Kristīna Džonsone, Okta
Avots:
Forbes Expert Panel
Raksts tapis sadarbībā ar Hieroglifs International